شناسهٔ خبر: 66652105 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زارعی خبر داد؛

دستور وزیر کشور برای حفظ امنیت حوزه های امتحانات نهایی

علی قدمی

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش، از امنیت آزمون ها تا کسب نمره کامل در امتحان نهایی با خواندن فقط کتاب درسی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی در خصوص آمادگی دستگاه‌ها برای برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی گفت: در کمیسیون حفاظت از آزمون در وزارت کشور با حضور همه دستگاه‌ها، تمام مصوبات شورای امنیت کشور بررسی و تکالیف همه دستگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت. تأمین امنیت آزمون‌ها توسط وزارت کشور در حال پیگیری است.

زارعی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان مانند سال گذشته پای کار هستند؛ گفت: از وزارت نیرو برای تأمین و پایداری برق برای حوزه‌های امتحانی تا وزارت بهداشت و اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمت رسان که همواره زحماتی را متقبل می‌شوند. دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هم که امنیت حوزه‌های امتحانی را فراهم می‌کنند؛ فراجا هم در موقعیت‌هایی که آموزش و پرورش استان‌ها اعلام نیاز می‌کنند حضور فیزیکی خواهد داشت که بر اساس ابلاغیه شورای امنیت کشور و با اجرای شورای تأمین استان‌ها خواهد بود.

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش افزود: با پیگیری وزیر محترم کشور جلسه‌ای با حضور استانداران تشکیل شد؛ وزیر آموزش و پرورش هم تاکید کردند که برگزاری امتحانات نهایی به این شکل راهی است برای رسیدن به عدالت آموزشی و بازگشت آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود در مرجعیت بخشی به مدرسه و کتاب درسی. وزیر کشور هم از استانداران تأمین امنیت مراکز آزمون‌ها را مطالبه کردند.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور دستور دادند استانداران تجهیزات مورد نیاز تأمین که حتماً همکاری داشته باشند و این مسأله را یک کار ملی بدانند. به هیچ عنوان نسبت به طراحی سوالات آزمون‌های نهایی که هفته آینده پیش رو دارند نگرانی نداشته باشند از این جهت که مبنای طراحی سوال صرفاً کتاب درسی است و این چهارچوب هم در قالب جداول هدف- محتوا- ارزشیابی است که از سوی گروه مؤلفان و گروه‌های آموزشی در وبگاه مرکز ارزشیابی و همچنین سازمان پژوهش انتشار پیدا کرده است می‌توانند آن را ملاحظه بفرمایند و مبنای کتاب درسی است و مبنای طراحی سوالات همان طراحی همون جداول اهداف کتاب درسی است که در چهارچوب کتاب درسی صرفاً سوالات طراحی می‌شود. لذا توصیه می‌شود از رفتن به سراغ کتب کمک آموزشی و کلاس‌های مؤسسات بیرونی خودداری کنند و تمرکز خود را روی کتاب درسی بگذارند

نظر شما