شناسهٔ خبر: 66651878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان:

۲۲ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی در گلستان صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره به تاکید دولت سیزدهم برای تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کارها گفت: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون ۲۲ هزار و ۵۵۲ مجوز کسب و کار در این استان به صورت الکترونیکی صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، روح‌الله صلبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گلستان ۶۴ هزار و ۵۹۴ مجوز کسب‌وکار وجود دارد که تا قبل از اجرای طرح مزبور به صورت کاغذی انجام می‌شد.

وی با اشاره به تاکید دولت سیزدهم برای تسهیل و بهبود فرآیند کسب و کارها افزود: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون ۲۲ هزار و ۵۵۲ مجوز کسب‌وکار در این استان به صورت الکترونیکی صادر شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار تا پایان امروز، سه‌شنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت سال جاری) فرصت تعیین شده است و اگر تا مهلت مقرر اقدامی از سوی صاحبان کسب‌وکار صورت نگیرد، توسط دولت به عنوان فعال اقتصادی شناخته نخواهد شد.

صلبی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بانکی، مالیاتی، تمدید، توسعه و اصلاح مجوز بر اساس دریافت شناسه یکتا است.

به گفته وی صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و تکلیف تاریخی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و دستگاه‌های صادرکننده مجوز و استعلام مکلف هستند شرایط، هزینه و زمان فرایند انجام کار را به این درگاه ارسال کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان خاطرنشان کرد: درخواست مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها در کمتر از سه روز کاری ثبت می‌شود و برخی مجوزها که با سرمایه‌گذاری ارتباط داشته و نیازمند استعلام است تا حداکثر سه ماه قابل صدور و اگر دستگاه صادر کننده تعلل کند، خود به خود از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

وی شفاف‌سازی فعالیت‌ها و کاهش هزینه و زمان را از مزایای اخذ مجوز از درگاه ملی برشمرد.

نظر شما