شناسهٔ خبر: 66651849 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

درمان فوری نفخ معده بدون دارو

بسیاری از افراد از مشکل احتباس گاز و نفخ در شکم رنج می برند که یک بیماری سلامتی است که ممکن است در خانه بدون استفاده از دارو درمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از سی ان ان عربی، وب سایت رسمی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا عوامل موثری را که منجر به احتباس گاز می شود، توضیح داد:

-بلع هوا

-یبوست

-رفلاکس مری

-سندرم روده تحریک‌پذیر

-عدم تحمل لاکتوز و مشکلات هضم سایر غذاها

-پرخوری

-اضافه وزن

-رشد بیش از حد باکتری در روده کوچک

- مصرف داروها برای درمان دیابت

- بیماری هایی مانند تومورهای شکمی، سرطان تخمدان، مشکلات تولید نکردن آنزیم کافی در لوزالمعده، بیماری سلیاک و سندرم دامپینگ.
الصورة:

 

با این حال، احتباس گاز در شکم همچنان یک وضعیت سلامتی است که با پیروی از ترفندهای خانگی که به خلاص شدن از شر گازها، به ویژه گازهای ناشی از مشکلات جزئی سلامتی یا بیماری‌های غیرمزمن، بدون دارو درمان می‌شود، قابل درمان است.

با توجه به توصیه های  وب سایت کتابخانه ملی پزشکی در آمریکا، روش های زیر را می توان به عنوان یک درمان خانگی بدون دارو دنبال کرد:

-کیفیت غذا: پرهیز از خوردن آدامس و نوشابه و پرهیز از غذاهای سرشار از فروکتوز  و غذاهای تولید کننده گاز در روده مانند کلم، شلغم، لوبیا و عدس.

-هم چنین شما نباید شیر و لبنیات بخورید زیرا حاوی لاکتوز و برخی از انواع کربوهیدرات هستند که باعث تولید گاز در روده می شوند.

-توصیه می شود سریع غذا نخورید.

توصیه می شود سیگار را ترک کنید،.

در پایان لازم به ذکر است که در صورتی که علائم بسیار دردناک هستند و هیچ یک از این ترفندها برای درمان احتباس گاز شکم بدون دارو جواب نمی دهد، لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

نظر شما