شناسهٔ خبر: 66651636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای زنجان، ناسالم برای گروه های حساس

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز با وزش باد نسبتا شدید و وقوع گرد و غبار کیفیت هوا در مناطق مختلف استان کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

هوای زنجان، ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، سلطانی با بیان اینکه روز گذشته، بارش‌های مطلوبی را در استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی شاهد بودیم، گفت: امروز نیز آسمان استان ابری است که به تدریج با وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز شاهد بارش‌های پراکنده و رگباری در نواحی مختلف استان خواهیم بود، افزود: در این راستا هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده که تا اواخر وقت امروز اعتبار دارد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: به هم استانی‌ها توصیه می شود طی این مدت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق حضور نیابند؛ همچنین به دلیل وزش باد شدید در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و تاسیسات مرتفع تردد و توقف نداشته باشند.

سلطانی ادامه داد:  گروه‌های حساس نیز از حضور در فضای باز و فعالیت‌های فیزیکی پرهیز کرده و در صورت ضرورت از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی افزود: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شرایط پایدار جوی به طور موقت در استان حاکم می‌شود و از روز جمعه سامانه بارشی ضعیفی وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را با بارش‌های پراکنده آغاز می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: از صبح امروز به طور نسبی دمای اغلب نقاط استان کاهش یافت که این شرایط تا فردا ادامه دارد و از اواخر هفته دمای هوای استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

نظر شما