شناسهٔ خبر: 66651556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتحاد ادیان، جهان را به سمت صلح هدایت می‌کند

دنیا در بحران جنگ است و این اتحاد ادیان جهان است که می تواند با مقابله با آن، جهان را به سمت صلح هدایت کند.

صاحب‌خبر -

 

اتحاد ادیان، جهان را به سمت صلح هدایت می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دانشمند مسیحی و رییس مجلس اسلام شناسی روسیه روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد گفت: در نقاط مختلف شاهد جنگ هستیم که نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر می تواند زمینه صلح و سازش را فراهم کند. 

نیازوف ابراهیم افزود: همان طور که در قرآن کریم آمده است خداوند زن و مرد را آفریده است تا با هم آشنا شوند نه این که با یکدیگر بجنگند، از این رو شیعه و سنی، مسیحی و دیگر ادیان و مذاهب باید در این مسیر تلاش کنند.

این دانشمند مسیحی گفت: باید کارهای زیادی در مسیر صلح و آرامش انجام شود و ادیان الهی باید با توجه به ماهیتشان در این مسیر پیشقدم باشند.

ابراهیم افزود: جمع شدن شیعه و سنی در این همایش، کار بسیار ارزشمندی است و باید دستاوردهای آن را در جهان توسعه داد.

وی با اشاره به شناخت خود از معرفت امام رضا علیه السلام گفت:قبل از عزیمت به مشهد مقدس، مقالاتی از ایشان خواندم و تاثیر بسیار خوبی بر من گذاشت و بی صبرانه منتظر ماندم تا به این نقطه از جهان سفر کنم.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با شعار عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی تا فردا در تالار قدس مجموعه آستان قدس رضوی با تدارک همزمان ۲۰ نشست تخصصی ادامه دارد.

نخستین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سال ۱۳۶۲ برگزار شد و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد و این کنگره پس از توقفی ۳۰ ساله و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این کنگره است.

نظر شما