شناسهٔ خبر: 66651346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خبر داد

تبدیل ۶۵۰۰ مجوز کسب و کار کاغذی به مجوز الکترونیک در خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی از تبدیل بیش از ۶۵۰۰ مجوز کسب و کار کاعذی به مجوز الکترونیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین آمار، تا کنون ۶۵۰۹ مجوز کاغذی به مجوز الکترونیک و شناسه یکتا تبدیل شده و مهلت قانونی داده شده برای عدم اعتبار مجوزهای کاغذی صرفا تا فردا است.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار و ۲۱۹ پروانه کاغذی در استان وجود دارد و تاکنون ۲۳.۱ درصد از آن ها به مجوز الکترونیک دارای شناسه یکتا تبدیل شده‌اند و رتبه خراسان شمالی بیست و یکم کشور است.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان مشاغل به ویژه اصناف باید به این موضوع توجه کنند، گفت: مجوزهای قدیمی و کاغذی تنها تا فردا اعتبار خواهد داشت و براساس قانون هیچ خدماتی در بانک ها و دیگر مراکز به پروانه های سنتی و مجوزهای کسب و کار کاغذی ارائه نمی شود.

رحمانی افزود: دریافت شناسه یکتا هیچ ارتباطی به سامانه های مالیاتی و... نیز ندارد و اداره امور مالیاتی با توجه به دستگاه های کارتخوان، سامانه های فروشگاهی و... فعالیت خودش را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: دریافت شناسه یکتا و الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار به دلیل تسهیل و شفافیت در فرآیند صدور آن ها است تا متقاضیان در بروکراسی اداری و کاغذ بازی‌های ناشی از آن گرفتار نشوند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر همه مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می شود و به عنوان مثال در بخش صنفی، مجوز مورد نیاز بین یک تا هفت روز صادر می شود و مسیر به گونه ای است که اگر بخشی از فرآیند صدور تاخیری در آن ایجاد کند، خود به خود به مرحله بعدی می رود و از اتلاف زمان برای متقاضی جلوگیری می شود.

انتهای پیام

نظر شما