شناسهٔ خبر: 66651318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به ایلنا اعلام کرد:

برنامه انتقال پساب تبریز و انسداد ۷۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز برای احیای دریاچه ارومیه

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به ایلنا اعلام کرد: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: مورد دوم انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه است که جزء وظایف ما است، ۱۰ کیلومتر ابتدایی این پروژه تکمیل شده و اکنون آب تصفیه‌خانه پساب تبریز از این مسیر عبور می‌کند.

صاحب‌خبر -

یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه استان آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: ما وظایف مشخص خود را داریم که تعریف شده و در قالب پروژه‌های اجرایی به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شده و در این راستا نیز حرکت می‌کنیم.

وی افزود: ما اکثر پروژه‌های مربوط به خود را انجام داده‌ایم، یکی از مهمترین پروژه‌ها بازگشایی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها  است تا هر آب، بارش و سیلابی اتفاق بیفتد به راحتی به دریاچه برسد، در این راستا بیش از ۲۵۰ کیلومتر رودخانه‌های منتهی به دریاچه لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مورد دوم انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه است که جزء وظایف ما است، ۱۰ کیلومتر ابتدایی این پروژه تکمیل شده و اکنون آب تصفیه‌خانه پساب تبریز از این مسیر عبور می‌کند و البته لازم است ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تعریف و اجرا و آب مستقیما تا دریاچه انتقال داده شود.

وی بیان داشت: پروژه بعدی انسداد چاه‌های غیرمجاز و استخرهای برداشت آب غیرمجاز در حاشیه رودخانه است که در دست انجام است و احکام دادگستری برای انسداد حدود ۷۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌های حوزه استان آذربایجان شرقی گرفته شده و در این چند سال تعدادی از این چاه‌ها پر شده‌اند.

غفارزاده همچنین گفت: پروژه بعدی سر دهنه‌سازی و کنترل برداشت است برای اینکه بتوانیم مدیریت آب انجام دهیم باید بتوانیم دریچه‌های برداشت آب را نصب و کنترل و تنظیم کنیم که هر کس چقدر آب برداشت داشته باشد در این پروژه برای بیش از ۵۰ نهر دریچه نصب شده و کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما