شناسهٔ خبر: 66651161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شرایط متفاوت برای سه دیدار؛

حرکت عجیب استقلال و پرسپولیس در پنج هفته/ استرس به اوج می رسد

مهدی مرتضویان

استقلال و پرسپولیس که هفته‌هاست رقابت نزدیک و فشرده‌ای در صدر جدول با یکدیگر دارند، در پنج هفته اخیر نتایجی شبیه هم گرفته‌اند اما در سه هفته پایانی شرایط‌شان متفاوت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال با پیروزی دو رقیب سنتی استقلال و پرسپولیس همراه بود تا آنها در کورس قهرمانی عملکردی کاملاً مشابه با همدیگر را تکرار کنند.

سرخابی‌های پایتخت در ۵ بازی گذشته خود در لیگ برتر آماری شبیه به هم را در هر هفته از این رقابت‌ها گرفتند. هر دو تیم چهار پیروزی و یک تساوی کسب کردند که تساوی آنها دقیقاً مثل هم در هفته بیست و پنجم لیگ برتر بود. پرسپولیس مقابل سپاهان تن به تساوی بدون گل داد و استقلال هم مقابل تراکتور با همین نتیجه به یک امتیاز بسنده کرد.

استقلال در حالی نتیجه‌ای شبیه به پرسپولیس کسب کرده است که در دو هفته قبلی دیرتر از این تیم بازی کرد اما توانست همچون سرخ‌ها صاحب ۶ امتیاز از دو بازی شود. پیش از آن هم پرسپولیس با اطلاع از تساوی استقلال و تراکتور با سپاهان بازی کرد اما باز هم نتیجه‌ای شبیه به رقیب سنتی حاصل شد.

در حقیقت نتایج مشابه سرخابی‌های پایتخت با اطلاع از بازی‌های همدیگر بوده است اما حالا طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتبال قرار است سه هفته آخر فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همزمان باشد تا دو تیم برای نبرد قهرمانی هیچ اطلاعی از نتیجه یکدیگر نداشته باشند.

شاید برگزاری بازی‌های همزمان استرس آنها را بیشتر کند تا کوچک‌ترین لغزش هر یک از آنها تکلیف جام بیست و سوم را یکسره کرده و دیگر نیاز به حضور دو جام قهرمانی در هفته پایانی لیگ برتر فصل جاری نباشد و ثانیه‌ها در هر یک از بازی‌ها جای دو تیم را در بالای جدول تغییر دهد.

حرکت عجیب استقلال و پرسپولس در پنج هفته/ استرس به اوج می رسد

برنامه بازی‌های استقلال و پرسپولیس در سه هفه پایانی به شرح زیر است:

هفته بیست و هشتم؛ اول خردادماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۹:۴۵
* پرسپولیس - استقلال خوزستان
* نساجی مازندران - استقلال تهران

هفته بیست و نهم؛ ششم خردادماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۲۰
* شمس آذر قزوین - پرسپولیس
* استقلال - گل گهر سیرجان

هفته سی‌ام؛ شش خردادماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۲۰
* پرسپولیس - مس رفسنجان
* پیکان - استقلال

نظر شما