شناسهٔ خبر: 66650904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد

عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها

زهرا اکرمی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از عضویت ایران در «اتحادیه بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی اسلام پناه در پانزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ایران برای اولین بار به عضویت اتحادیه بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها پیوسته که اهمیت زیادی در نظام اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه اعتماد رکن اساسی تجارت است، تصریح کرد: این موفقیت با ایجاد اعتماد بین‌المللی می‌تواند به تحقق شعار جهش تولید و تسهیل فعالیت بخش خصوصی کمک کند.

این مقام مسئول همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیوستن به این اتحادیه در قاره آسیا و اقیانوسیه ارزش بالایی برای تولید ایرانی دارد، گفت: در واقع این عضویت جایگاه فنی و تایید صلاحیت کشور برای صدور کالا و خدمات ساخت ایران را مضاعف کرده است. همچنین پیش بینی می‌شود این عضویت در پایان سال مالی بتواند اقتصاد کشور را در حوزه صادرات با تغییرات مهم چشمگیری مواجه کند.

اسلام پناه با بیان اینکه دنیا به این باور رسیده که به لحاظ فنی ایران می‌تواند کالای خود را به حداقل ۱۱۰ کشور دنیا صادر کند، اظهار کرد: یکی دیگر از نتایج عضویت ایران در این اتحادیه، کاهش هزینه‌های صادرات به اندازه تفاوت نرخ ارز و ریال است؛ چرا که هزینه‌های آزمون و بازرسی در داخل انجام می‌شود، اما در اقصی نقاط دنیا پذیرفته خواهد شد و از طرف دیگر زمان هم کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه به قانون تحقیق و توسعه نظام استاندارد عمل نشده، تصریح کرد: در دو سال گذشته ۶۸ دستورالعمل و روش اجرایی که باید برای این قانون نوشته می‌شد، نوشته و ابلاغ شده است.

اسلام پناه در ادامه درباره بررسی وضعیت X55Pro، گفت: این خودرو در سازمان ملی استاندارد بررسی و کارهای فنی روی آن انجام شد. در نهایت تصمیم گرفته شد پیش فروش، تولید و شماره‌گذاری آن ممنوع شود.

انتهای پیام

نظر شما