شناسهٔ خبر: 66650337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت رانندگی با خودرو‌هایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: رانندگی با خودرو‌هایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارد ممنوع می‌باشد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: رانندگی با خودرو‌هایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارد ممنوع می‌باشد و رانندگان بایستی وسیله نقلیه خود را برای انجام معاینه فنی به مراکز فنی مجاز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط لازم، برگ یا برچسب معاینه دریافت کنند.

او افزود: این گواهی که مدت اعتبار آن و مشخصات وسیله نقلیه در آن درج می‌شود، باید بر سطح درونی قسمت بالای سمت راست شیشه نصب کنند، به نحوی که برای کنترل مأموران راهنمایی ورانندگی قابل رویت باشد.

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه خودرو‌های نو تا چهار سال پس از تولید، نیاز به دریافت برچسب یا برگ معاینه فنی ندارند، گفت: در شهر‌هایی که امکانات معاینه و آزمایش فنی وجود ندارد، رانندگان وسایل نقلیه برای معاینه فنی وسیله نقلیه خود و دریافت گواهی معاینه به نزدیک‌ترین محلی که امکانات لازم برای معاینه وجود دارد مراجعه نمایند.

سرهنگ بیگلری افزود: مراکز مجاز معاینه فنی برای خودرو‌هایی که سالم و بدون نقص فنی تشخیص داده شوند، برگ معاینه فنی صادر می‌کند و چنانچه ضمن معاینه، وسیله نقلیه‌ای معیوب یا ناقص تشخیص داده شود، راننده یا مالک تنها می‌تواند وسیله نقلیه را تا تاریخی که در برگ اجازه نامه صادر شده به وی تسلیم می‌گردد، به تعمیرگاه یا توقفگاه منتقل سازد و پس از رفع نقص و عیب برای دریافت معاینه مراجعه نماید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: در مواردی که حرکت وسیله نقلیه در راه‌های عمومی طبق نظر کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه به علت معایب و نواقص فنی، خطرناک تشخیص داده شود، ضمن اعمال قانون، پلاک آن اخذ و با نصب پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می‌شود و پس از رفع عیب و نقص فنی لازم است مالک یا نماینده قانونی وی برای پس گرفتن پلاک به راهنمایی و رانندگی محل مراجعه نماید.

او افزود: از موارد مهم در اخذ معاینه فنی سالم بودن ترمز پایی می‌باشد که بایستی سرعت وسیله نقلیه را به هر صورتی که بارگیری شده و در هر شیبی که باشد کاهش داده و آن را به طور سریع و مؤثر و باایمنی متوقف سازد و ترمز دستی نیز باید وسیله نقلیه را به هر صورتی که بارگیری شده در شیب ۱۶ درصد سربالایی یا سرازیری در حال توقف نگه دارد.

سرهنگ بیکلری ضمن تشکر از شهروندان و رانندگان قانونمدار، گفت: همکاران ما در پلیس راهور در برخورد با رانندگان پرخطر که جان خود و بقیه شهروندان را در خطر می‌اندازند هرگز اغماض نمی‌کنند و برابر مقررات برخورد خواهد کرد.

نظر شما