شناسهٔ خبر: 66649992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام آقامیری:

عدالت‌خواهی و ادراک ظلم ثمره خون شهدا است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری با بیان اینکه شهدا زمینه‌سازان ظهور هستند، گفت: با عدالت‌خواهی و ادراک ظلمی که به‌واسطه خون شهدا در دنیا فراگیر می‌شود، ظهور امام زمان (عج) رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقامیری در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهدای مدافع امنیت تیپ ۱۸ الغدیر که شب گذشته در جوار شهدای گمنام شهرک عاصی‌زاده برگزار شد، با بیان اینکه صرف پُر شدنِ عالم از ظلم و جهل، ظهور امام زمان (عج) رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: عده‌ای در گذشته بر این باور بودند که هرچه طاغوت بر سر کار باشد، ظلم و فساد زودتر گسترش می‌یابد و در نهایت زودتر ظهور رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ظلمی که در دوران ظهور دنیا را فرا می‌گیرد، معنای عمیق‌تری دارد، افزود: در جنگ جهانی اول حدود ۱۰ میلیون نفر و در جنگ جهانی دوم حدود ۷۰ میلیون نفر انسان کشته شدند؛ اگر ظهور امام زمان (عج) به‌صرف وجود ظلم رخ می‌داد، باید آن موقع اتفاق می‌افتاد.

آقامیری گفت: اگر بشر تنها ظلم و ظالم را ببیند؛ اما ادراک ظلم نداشت باشد، نتیجه آن می‌شود که بنی‌امیه می‌رود و بنی‌عباس جای آن می‌آید.

وی تأکید کرد: حدود ۳۰۰ سال قبل از دفاع مقدس در جنگ‌هایی که در جغرافیای ایران اتفاق افتاد حضور سه برابر وسعت فعلی ایران را به بیگانگان دادند؛ جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس که در آن تمام مستکبران علیه ایران متحد شده بودند، اولین جنگی بود که ایران یک وجب خاک نداد؛ اما همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند، جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد.

خطیب و کارشناس مذهبی با اشاره به جنایاتی که در غزه صورت گرفته و صدای حمایت از مظلوم که در جای جای جهان شنیده می‌شود، ادامه داد: بزرگان می‌فرمایند زمان ظهور امام زمان (عج)، دورانی است که بشر ظلم را درک می‌کند؛ یعنی بشر به دورانی می‌رسد که می‌تواند در برابر ظلم بایستد.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند به‌واسطه قدرت موشکی که دارد اسرائیل را شخم بزند، افزود: در واقع اسرائیل باید به دست مردم عدالت‌خواه دنیا از بین برود و این اتفاق در حال رخ دادن است.

آقامیری با تأکید بر اینکه بشر باید به جایی برسد که به دنبال عدل واقعی باشد، افزود: آنچه اهمیت دارد، فراهم‌سازی شرایط و زمینه ظهور است؛ امروز با دنیایی روبرو هستیم که غیر مسلمانان در آمریکا به ادراک ظلم رسیده و ظلم علیه مسلمانان را فریاد می‌زنند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین آثار خون شهدا این است که در جامعه و بشر ادراک ظلم اتفاق می‌افتد، ادامه داد: نباید به شهدا به دید حافظ یک پاسگاه نگریست. جغرافیایی که امروز پرچم‌دار این ادراک ظلم در سراسر جهان است، ایران است و شهدا علمدار حفظ این جغرافیا هستند.

خطیب و کارشناس مذهبی با بیان اینکه انتقام اصلی و حقیقی خون شهدا ظهور امام زمان (عج) است، گفت: نباید از کنار خون به زمین ریخته شده شهدا ساده عبور کرد؛ شهدا زمینه‌سازان ظهور هستند.

وی گفت: خون شهدا هرگز پایمال نخواهد شد و در نهایت، با عدالت‌خواهی و ادراک ظلمی که ثمره خون شهدا است، ظهور امام زمان (عج) اتفاق می‌افتد.

نظر شما