شناسهٔ خبر: 66649757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود حدود ۶۰۰ هزار شناسنامه دست‌نویس در استان کرمانشاه

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار شناسنامه دست‌نویس در استان وجود دارد، گفت: شناسنامه‌های دست‌نویس هنوز دارای اعتبار هستند.

صاحب‌خبر -

حسین نظری معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : در میان پنج اسم اول پسران در پارسال نام مبارک «محمد» به چشم می‌خورد و این نام از اولویت‌های مردم برای نامگذاری فرزندانشان بوده است، اما برخی اسم‌ها همچون شاهان، آیهان و آراد نیز که قبلاً مرسوم نبوده‌اند در زمره چند اسم اول قرار داشتند.

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه، آمار تولد سال یک‌هزار و ۴۰۲ را تعداد ۲۳ هزار و ۱۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که به طور متوسط در هر ماه یک‌هزار و ۹۰۰، در هر روز ۶۴ و در هر ساعت ۲.۷ ولادت به ثبت رسیده است.

وی گفت: از این تعداد ولادت در استان ۱۲ هزار و ۲۵۲ نوزاد پسر و ۱۰ هزار و ۹۴۴ نوزاد دختر متولد شده‌اند که در این آمار نسبت جنسی پسر به دختر رقم ۱۱۲ است. 

نظری در ادامه آمار ازدواج استان کرمانشاه سال گذشته را ۱۵ هزار و ۷۸۷ مورد عنوان کرد و همچنین گفت: آمار فوتی‌ها طی این مدت ۱۲ هزار و ۴۴۵ نفر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره صدور کارت ملی گفت: در حدود ۹۷ درصد از افراد واجد شرایط بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده‌اند که حدود ۹۳ درصد موفق به دریافت کارت ملی جدید خود شده‌اند.

نظری ادامه داد: از آنجا که در روند صدور و چاپ کارت تأخیر وجود دارد فعلاً برخی موفق به دریافت کارت ملی نشده‌اند ولی برگه رسیدی که در دست دارند قبل از صدور کار همانند کارت ملی اعتبار دارد.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین ۹۰ هزار شناسنامه جدید به مردم تحویل داده شد و در حال حاضر تمام شناسنامه‌های دست‌نویس در حال تعویض شدن هستند.

نظری با بیان اینکه در حدود ۶۰۰ هزار شناسنامه دست‌نویس در استان وجود دارد، افزود: البته شناسنامه‌های دست‌نویس هنوز دارای اعتبار هستند و هیچ‌گونه محدودیتی ندارند، طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سه سال آینده تمام شناسنامه‌های قدیمی با شناسنامه‌های جدید جایگزین خواهند شد. 

وی گفت: قبلاً سازمان ثبت احوال پیشنهادی برای حذف شناسنامه و همه کارت‌های شخصی و بانکی و جایگزین کردن آنها با کارت ملی ارائه کرد، اما در مجلس شورای اسلامی رأی کافی را کسب نکرد .

نظر شما