شناسهٔ خبر: 66649693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفیر یمن درگفت‌و‌گو با ایلنا:

قرار دادن مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام، اختلاف‌ها را از بین می‌برد

سفیر یمن درگفت‌و‌گو با ایلنا: سفیر یمن در ایران تاکید کرد که قرار دادن مسئله فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام سایر اختلافات را هم از بین خواهد برد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اهمیت همکاری میان ایران و کشورهای منطقه و جهان اسلام در مسئله حل بحران غزه، عنوان کرد: ما سخنان آقای امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در اجلاس گفت‌وگوهای ایرانی_عربی مبنی بر اینکه ما از گفت‌وگوهای ایرانی_عربی عبور کردیم و به مرحله گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای رسیدیم را تایید و بر آن تاکید می‌کنیم.  

وی افزود: به اعتقاد ما موضوع غزه در صدر اولویت ها قرار دارد و به تبع، موضع ما در قبال غزه بازتاب مثبتی برای توقف مسیر عادی‌سازی دارد که متاسفانه برخی از کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند. این موضع قطعا برای برقراری آتش‌بس و رفع محاصره از این سرزمین عربی و اسلامی نیز اثرگذار خواهد بود. 

سفیر یمن در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری نشست هایی مانند نشست گفت‌وگوهای ایرانی_ عربی در سطح همکاری میان کشورهای اسلامی اثرگذار است، گفت: این دیدارها بسیار مهم است. ما صرفا به دنبال تاکید بر حسن نیت خود نیستیم بلکه می‌خواهیم اقدامات عینی و عملی اتخاذ شود و اراده حقیقی وجود داشته باشد تا همکاری منطقه ای میان ایران و سایر کشورها را به عرصه عمل وارد کند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما قرار دادن مسئله فلسطین در راس همه مسائل، اختلافات دیگر را نیز از بین خواهد برد. 

انتهای پیام/

نظر شما