شناسهٔ خبر: 66648917 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سعدالله زارعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

آخرین جزئیات نبرد زمینی در رفح/ جنگ غزه در ایستگاه پایانی

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با بیان اینکه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح بی‌نتیجه‌ خواهد بود، گفت: هرچند جنگ غزه در ایستگاه نهایی قرار گرفته و چیزی به پایان جنگ باقی نمانده است، اما رژیم صهیونیستی درگیری‌ها را از وضعیت نظامی به امنیتی تغییر خواهد داد.

صاحب‌خبر -

«سعدالله زارعی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پیرامون حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح که علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی صورت گرفت، با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به «رفح» آخرین ایستگاه عملیات نظامی «اسرائیل» خواهد بود، اظهار داشت: اسرائیلی‌ها در جریان نبرد جنگ غزه به هیچ دستاوردی دست پیدا نکردند؛ صهیونیست‌ها در جریان این جنگ نه اسیری را از طریق عملیات نظامی آزاد کردند، نه به تونل‌های حماس دست یافتند، نه حماس را خلع سلاح کردند و نه توانستند مردم مقاوم غزه را به خارج از مرز‌های فلسطین منتقل کنند. 

زارعی با تاکید بر اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح بی‌نتیجه‌ است، همانطور که عملیات‌های آن‌ها در خان‌یونس و سایر نقاط غزه بدون دستاورد بود، گفت: علت هم این است که انجام عملیات‌ نظامی در شمال و جنوب غزه هیچ تفاوتی ندارد و افق روشنی پیش روی ارتش «اسرائیل» نیست. حال در این میان گویا خود اسرائیلی‌ها صرفا برای اشباع حس انتقام‌جویی یهودیان این کشتار‌ها را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها تا حدود زیادی ابتکار عمل را در عرصه میدانی و حتی افکار عمومی از دست داده‌اند، تصریح کرد: عملیات مقاومت اسلامی فلسطین در غزه علیه «اسرائیل» و شلیک‌هایی که به سمت «بئرالسبع» توسط رزمندگان مقاومت در چند روز گذشته صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده حفظ و ماندگاری توان عملیاتی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیلی‌ها است.

زارعی اضافه کرد: البته با توجه به نابرابر بودن جنگ و درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌‎های مقاومت فلسطینی، دست اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها در استفاده از انواع سلاح‌ها و جنگ‌افزار‌ها بازتر است. زیرا اسرائیلی‌ها از هواپیما‌ها و موشک‌های دوربرد برخوردار هستند و تانک‌های آن‌ها داخل غزه قرار دارد و طبیعتا عملیات نظامی صهیونیست‌ها از نظر جنگ‌افزار با محدودیتی روبرو نیست.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: اما می‌توانیم به این نکته مهم اشاره کنیم که حضور مقاومت در رفح می‌تواند مانع از به نتیجه رسیدن طرح‌های رژیم صهیونیستی شود، زیرا مقاومت به‌دنبال رسیدن به این هدف است که در درجه اول نیرو‌ها و در درجه دوم ساختار فرماندهی و تجهیزات نظامی خودش را حفظ کند.

وی اظهار داشت: مقاومت با عملکرد خوب و مناسب خود به خوبی توانسته است مانع از نفوذ مخالفان سیاسی خود در داخل غزه شود. ضمن اینکه حماس موفق شد تا مانع از دستیابی رژیم صهیونیستی به اسرای خود نیز شود. در کل تمامی این موارد اهداف نظامی حماس بوده که با موفقیت توانست آن‌ها را محقق کند.

زارعی در پایان گفت: جنگ غزه در ایستگاه نهایی قرار گرفته است و چیزی به پایان جنگ باقی نمانده است. بر همین اساس عملیات رفح را می‌توان آخرین عملیات سنگین رژیم صهیونیستی در غزه دانست؛ ولی در عین حال معنای حرف من این نیست که تهاجم «اسرائیل» متوقف می‌شود، بلکه جنگ به پایان می‌رسد؛ ولی رژیم صهیونیستی جوخه‌های ترور خود برای ترور رهبران مقاومت در سطح غزه و فراتر از غزه فعال نگه می‌دارد و درگیری‌ها را از وضعیت نظامی به وضعیت امنیتی تغییر می‌دهد. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما