شناسهٔ خبر: 66648534 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رسیدن به مرحله خودکفایی نیازمند حمایت همه جانبه از تولید است

مجری طرح گندم کشور گفت: برای رسیدن به خودکفایی در محصول گندم لازم است تا از تولیدکننده و کشاورزان حمایت جدی کنیم. مجری طرح گندم کشور گفت: برای رسیدن به خودکفایی در محصول گندم لازم است تا از تولیدکننده و کشاورزان حمایت جدی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزار برنا از قزوین؛ سهراب سهرابی روز دوشنبه دربازدید از مزراع گندم شهرستانهای استان قزوین اظهارداشت: با حمایت از شرکت‌های تولید بذر و کشاورزان خوشبختانه کشور توانسته در مسیر خودکفایی محصول گندم گام های موثری بردارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم وارد کشور شد که در این مدت با اقدامات انجام شده توانستیم واردات را کاهش دهیم.

سهرابی تصریح کرد: متوسط عملکرد گندم آبی در استان قزوین حدود سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است و این استان در راستای توسعه و تولید عملکرد محصولات کشاورزی اقدامات خوبی کرده و با اجرای طرح تولید گندم، طرح جهش تولید در دیمزارها و توسعه سامانه نوین آبیاری به موفقیت های خوبی دست یافته است.

رسیدن به مرحله خودکفایی نیازمند حمایت همه جانبه از تولید است

وی گفت: باید برای افزایش نفوذ بذر دیم و بهبود شاخص‌های کیفی توسط جهاد کشاورزی استان‌ها پیگیری لازم صورت گیرد.

سهرابی گفت: عملکرد استان قزوین در اجرای طرح های مکانیزاسیون بسیار خوب بوده اما بایستی عملکرد استان در زمینه سامانه‌های کشت حفاظتی نیز تقویت شود.

انتهای پیام

نظر شما