شناسهٔ خبر: 66648432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

برگزاری نشست هم‌ اندیشی استانداران کشور با محور جوانی جمعیت

 نشست هم اندیشی استانداران کشور با محور جوانی جمعیت و با حضور  وزیر آموزش و پرورش، استانداران و مدیران کل بانوان استانداری ها و به ریاست وزیر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه ضمن دریافت گزارش وضعیت استان ها از حیث ساختار جمعیتی و جمعیت دانش آموزی بر ضرورت تأمین امکانات و رفع کمبودها با مشارکت و بسیج امکانات دستگاه‌ها تأکید کرد.

حمایت از طرح های نیمه تمام عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، آمادگی عملی و میدانی برای فصل آزمون سراسری خردادماه به منظور برگزاری آزمونی امن و آرام بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

بررسی روند تخصیص اعتبارات آموزشی به استان ها، اجرای طرح های اشتغال زایی و کنترل نرخ بیکاری در راستای تحقق شعار سال، ساماندهی اتباع در استان ها و پیگیری برنامه های فرهنگی در روستاها و شهرها همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اربعین حسینی دیگر مباحث این نشست بود.

پیگیری مسائل مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان ها، بررسی روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شناسایی حلقه های مفقوده در زنجیره سرمایه گذاری استان ها و اشتغالزایی، تشکیل قرارگاه های جوانی جمعیت در استانداری ها و فرمانداری ها، گفتمان سازی قوی و فرهنگسازی موضوع جوانی جمعیت در کنار اجرای طرح های نتیجه محور که به پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی منتهی خواهد شد از محورهای طرح شده در این نشست سراسری بود./ایرنا

نظر شما