شناسهٔ خبر: 66648004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مرده متحرک !

«برخی تحلیلگران به این مساله اشاره دارند که هیچ بعید نیست در بحبوحه جنگ غزه شاهد ترور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به دلیل رویه ها و سیاست هایش در جریان جنگ مذکور باشیم. بسیاری در اراضی اشغالی بر این باورند که نتانیاهو عامل اصلی کشیده شدن وضعیت اسرائیل به وضعیت فاجعه‌بار کنونی است و حذف وی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش الف؛ رژیم اشغالگر قدس در شرایطی حمله و بمباران شهر رفح را در دستورکار قرار داد که منفورتر از هر زمان دیگری در عرصه بین المللی است. در این راستا، حتی متحدان غربی رژیم اشغالگر قدس نیز به نوعی سعی دارند به صورت ظاهری هم که شده از صهیونیست ها فاصله بگیرند تا در مقام همدست جنایات آن ها علیه مردم غزه ظاهر نشوند. شهر رفح میزبان بیش از یک میلیون پناهجوی فلسطینی است و بسیاری بر این باورند که حمله سراسری به این شهر می تواند به یک فاجعه بزرگ انسانی ختم شود. 

با این همه، صهیونیست ها در شرایطی اقدام به تجاوز به رفح می کنند که جنبش حماس اخیرا با توافق آتش‌بس ارائه شده از سوی مصر و قطر موافقت کرده است. موضوعی که افکار عمومی بین المللی و همچنین دولت های جهان را واداشته تا بر شدت فشارهای خود علیه رژیم صهیونیستی بیفزایند و آن را نیز وادار کنند که به آتش‌بس و توقف کشتار مردم غزه تن بدهد. 

با این همه، اینطور به نظر می رسد که حیات رژیم اشغالگر قدس در شرایط کنونی تا حد زیادی با ریختن خون مردم بیگناه تغذیه می شود و صهیونیست ها اینطور فکر می کنند که دوام آن ها از این رهگذر محقق می شود.  در شرایط فعلی، زمینه های مساعدی برای وقوع 2 سناریو در اراضی اشغالی نیز فراهم شده است. 

اول اینکه هیچ بعید نیست که اعتراضات کنونی در اراضی اشغالی، ماهیتی انفجاری و بسیار گسترده به خود بگیرد و شاهد چند برابر شدن فشارهای داخلی به دولت نتانیاهو و افراطیون متحد وی در قدرت باشیم. معادله ای که با توجه به عاری از دستاورد بودن جنگ غزه برای رژیم اشغالگر قدس در شرایط کنونی، از شانس کمی جهت تحقق برخودار نیست. آخرین نظرسنجی ها در اراضی اشغالی نیز نشان می دهند که بیش از 50 درصد صهیونیست ها بر این باورند که جنگ غزه یک جنگ شخصی برای نتانیاهو و افراطیون متحد وی است. معادله ای که در صورت تحقق می تواند شکاف و انشقاق اجتماعی و سیاسی موجود در اراضی اشغالی را به نقطه‌ای قابل توجه برساند. 

دوم اینکه برخی تحلیلگران به این مساله اشاره دارند که هیچ بعید نیست در بحبوحه جنگ غزه شاهد ترور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به دلیل رویه ها و سیاست هایش در جریان جنگ مذکور باشیم. بسیاری در اراضی اشغالی بر این باورند که نتانیاهو عامل اصلی کشیده شدن وضعیت اشغالگران اسرائیلی به وضعیت فاجعه‌بار کنونی است و حذف وی نظیر آنچه پیشتر در مورد اسحاق رابین نخست وزیر سابق صهیونیست ها رخ داد، می تواند صورتِ بسیاری از معادلات را تغییر دهد. 

توجه داشته باشیم که پیش از عملیات هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه نیز بسیاری از گزاره ترور احتمالی نتانیاهو سخن می گفتند. موضوعی که نشان می دهد نخست وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس تا حد زیادی به خط پایان رسیده و حیات سیاسی وی را باید تمام شده دانست. مساله ای که عملا از او یک مرده متحرک ساخته که هیچ بعید نیست تحرکات محدود وی نیز به کل متوقف شود.  

نظر شما