شناسهٔ خبر: 66647230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یونیسف خواستار توقف کشتار کودکان در غزه شد

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت بحرانی غزه و کشتار بی رویه کودکان، خواستار توقف فوری این قتل عام شد. سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت بحرانی غزه و کشتار بی رویه کودکان، خواستار توقف فوری این قتل عام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، صد‌ها هزار فلسطینی مجبور به فرار از رفح در جنوب غزه در پی حملات نظامی اسرائیل از زمین و هوا شده اند. فلسطینی‌های بیشتری که بسیاری از آنها کودک هستند، هر روز کشته می‌شوند.

تس اینگرام، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در غزه در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی‌ای بی سی نیوز گفت: به عنوان کسی که روی زمین و در غزه بودم و زمان زیادی را در بیمارستان‌های غزه از جمله در رفح گذراندم، تاثیر این درگیری را بر بدن کودکان دیدم و وحشتناک است.

وی گفت: دختر نه ساله‌ای را دیدم که روی تخت بیمارستانی در رفح با جراحات انفجاری شدید در یک طرف بدنش برای زنده ماندن تقلا می‌کرد. وقتی با او ملاقات کردم، ۱۶ روز بود که به این شکل بود، زیرا توانایی پزشکی در غزه برای ترمیم آن زخم‌ها وجود نداشت. ما باید شاهد پایان جنگ و کشتار بی رویه غیرنظامیان به ویژه کودکان باشیم.

از طرفی صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به اوضاع فاجعه بار همه کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در رفح از انواع مشکلات جسمی و روانی رنج می‌برند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند.

در پی هشدار‌های متعدد نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی درباره عواقب حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در رفح هستند که هیچ مکان امنی برای رفتن ندارند.

یونیسف گزارش داد: همه کودکان غزه در سایه جنگ و تداوم کشتار‌ها به حمایت روانی و اجتماعی زیادی نیاز دارند.

بر اساس این گزارش صد‌ها هزار کودک در رفح از معلولیت و مشکلات بهداشتی رنج می‌برند.

پیش از این «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره عواقب حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده و تاکید کرد که تهدیدات برای حمله به رفح در زمانی است که نوار غزه شاهد یک قحطی واقعی بوده و تعداد کشته‌ها هر روز افزایش می‌یابد. با حمله اسرائیل به رفح وضعیت به سرعت به مرز انفجار و فروپاشی می‌رسد، زیرا بیش از ۱.۴ میلیون غیرنظامی در رفح در سایه شرایط بسیار وخیم معیشتی تجمع کرده‌اند.

سخنگوی یونیسف با اشاره به کمبود شدید منابع غذایی و آبی چه برای نوشیدن و چه برای مصارف بهداشتی گفت که در غزه دیگر جایی برای رفتن وجود ندارد. وضعیت بهداشتی در رفح بسیار وحشتناک بوده و به ازای هر ۸۵۰ نفر تقریبا یک دستشویی وجود دارد و به ازای هر ۳۵۰۰ نفر تنها یک حمام وجود دارد. تصور کنید که یک دختر نوجوان یا یک زن باردار و یا کودکان و سالمندان باید کل روز در صف بایستند تا بتوانند از توالت یا حمام استفاده کنند.

جیمز الدر هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود ۶۰۰ هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

انتهای پیام/

نظر شما