شناسهٔ خبر: 66647218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جام‌جهانی فدراسیون را به یاد فوتسال بانوان انداخت

رجوع به قهرمان آسیا بعد از ۶ سال!

روزنامه جوان

تیم دوباره با همان بازیکنان شش سال قبل تشکیل شده، چرا؟ چون تیم‌های اول تا سوم مسابقات جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا جواز حضور در جام‌جهانی فوتسال زنان را به دست می‌آورند و برای همین است که آقایان از خواب بیدار شده‌اند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا بهانه خوبی بود تا فدراسیون فوتبال بعد از شش سال بار دیگر به یاد فوتسال بانوان بیفتد، تیمی که به‌رغم دو قهرمانی پیاپی در آسیا به دست فراموشی سپرده شد و برخی نفراتش نیز به دلیل آنکه به دنبال حق و حقوق خود بودند، مورد غضب قرار گرفتند. با وجود این برگزاری جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا از ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴، مسئولان فدراسیون را بر آن داشته تا سراغ تیم فوتسال بانوان بروند. دقیقاً همان تیمی که طی شش سال گذشته به پاس دبل قهرمانی هیچ مقام و مسئولی سراغش را نگرفته، تیمی که پاداش قهرمانی آن منحل شدنش بود! 
تیم دوباره با همان بازیکنان شش سال قبل تشکیل شده، چرا؟ چون تیم‌های اول تا سوم مسابقات جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا جواز حضور در جام‌جهانی فوتسال زنان را به دست می‌آورند و برای همین است که آقایان از خواب بیدار شده‌اند. 
کنفدراسیون فوتسال آسیا هنوز میزبان این رقابت‌ها را مشخص نکرده، اما براساس آنچه اعلام شده است، ۱۲ تیم برتر قاره در قالب سه گروه، چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت تیم‌های اول و دوم هر گروه مجوز حضور در یک‌چهارم نهایی را به دست خواهند آورد. علاوه بر این دو تیم از سه تیم برتر هم می‌توانند در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور پیدا کنند. در پایان جام ملت‌های آسیا نیز دو تیم برتر به همراه تیم سوم رقابت‌ها مجوز شرکت در نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بانوان را کسب خواهد کرد. جام جهانی که قرار است برای نخستین بار و با حضور ۱۶ تیم برگزار شود. هرچند که هنوز مشخص نیست چه کشوری میزبان نخستین جام‌جهانی فوتسال بانوان است، اما قرار است این رقابت‌ها با حضور چهار تیم از قاره اروپا، سه تیم از قاره آسیا، دو تیم از قاره آفریقا، یک از تیم اقیانوسیه و یک تیم هم به عنوان کشور میزبان برگزار شود. با این حساب، تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران که قهرمانی در دو دوره جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد و به عنوان پرافتخارترین تیم قاره شناخته می‌شود، بی‌شک یکی از شانس‌های مسلم حضور در نخستین جام‌جهانی فوتسال بانوان است. البته به شرط آنکه بتوان در یک‌سال باقی‌مانده تا آغاز این رقابت‌ها، شش سال بی‌توجهی به این تیم را که باعث منحل شدنش شده بود، جبران کرد. البته حریفان نیز طی این مدت در مسابقات خاصی حضور نداشتند، اما مثل تیم فوتسال بانوان خانه‌نشین هم نشده بودند و باید دید با این اوصاف آیا تیم فوتسال بانوان ایران می‌تواند با به رخ کشیدن قدرت خود در آسیا راهی جا‌م جهانی شود.

نظر شما