شناسهٔ خبر: 66647165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احداث ۵ دوربرگردان در محورهای مواصلاتی پرتصادف آذربایجان غربی 

رئیس اداره ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از احداث ۵ دوربرگردان در محورهای پرتصادف استان در سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -
احداث ۵ دوربرگردان در محورهای مواصلاتی پرتصادف آذربایجان غربی 
 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امیر ید بیضا رئیس اداره ایمنی راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به بررسی کلی از محورهای مواصلاتی استان مشخص شد ۵۰ درصد تصادفات در شهرستان ارومیه رخ می دهد و از این آمار نیز نیمی از تصادفات در محور ارومیه به سرو و نیمی دیگر در محور ارومیه -مهاباد و درمحدوده صفر تا ۱۰ کیلومتر اتفاق می افتد.
 
وی تصریح کرد: بررسی کارشناسی نشان می دهد دور برگردان ها نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند لذا شورای راهبری تصادفات استان تصمیم گرفت در محورهای ارومیه - سرو و ارومیه مهاباد تعداد ۵ دوربرگردان احداث کند تا بریدگی ها به دوربرگردان تبدیل شوند.
 
ید بیضا اظهار کرد: برای احداث این دوربرگردان ها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۵۰ میلیارد تومان نیز اعتبار ملی جذب شده است.
 
رئیس اداره ایمنی راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر نیز پیمانکار مربوطه برای دو دوربرگردان با طی مراحل قانونی انتخاب و در شرف اغاز عملیات هستند و مابقی نیز در مرحله طی تشریفات پیمان سپاری هستند.

نظر شما