شناسهٔ خبر: 66646707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حبس ابد بخاطر تخم‌مرغ دزدی

مرد ۷۱ ساله انگلیسی به اتهام سرقت و جمع‌آوری هزاران تخم پرنده وحشی از مناطق حفاظت شده بریتانیا به حبس و بستری شدن در بیمارستان روانی محکوم شد

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از بی‌بی‌سی، ژوئن سال گذشته، دانیل لینگهام، ۷۱ ساله که علاقه عجیبی به جمع‌آوری تخم پرنده داشت، پس از آن تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که دوربین‌های مداربسته تصویر او را در حال سرقت تخم پرنده‌های وحشی در یک منطقه حفاظت شده، ضبط کردند.

حبس ابد بخاطر تخم‌مرغ دزدی

ماموران پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط شده و شواهدی که وجود داشت پس از یک ماه تحقیقات موفق به شناسایی این مرد شدند و او را در خانه‌اش دستگیر کردند.

زمانی که ماموران راهی خانه این مرد شدند، در آنجا با انبوهی از انواع تخم‌ پرندگان وحشی روبه‌رو شدند که این مرد در طی سال‌ها، آنها را سرقت و در خانه‌اش نگهداری می‌کرد. او در بازجویی پلیسی اعتراف کرد که بارها این اقدام را انجام داده و از این کار لذت می‌برد و حتی شاید هرگز نتواند این کار را ترک کرد.

بر اساس گزارش پلیس بریتانیا، مرد ۷۱ ساله قبلا نیز دو بار در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۸ به دلیل سرقت و جمع‌آوری کلکسیون تخم پرنده محکوم شده بود. در سال ۲۰۰۵، لینگهام پس از کشف نزدیک به ۴هزار تخم مرغ در خانه اش، به مدت ۱۰ هفته زندانی شد.

در سال ۲۰۱۸ نیز با لباس استتار در منطقه حفاظت شده در حال دزدیدن تخم مرغ بود که دستگیر و به دلیل جمع آوری بیش از ۵ هزار تخم پرنده، به ۱۸ هفته حبس محکوم شد.

طبق بیانیه پلیس نورفولک، در مجموع، دانیل مجموعه‌ای از ۲۹۹۵ تخم جمع آوری کرده بود که از این تعداد ۲۴۲۹ تخم توسط قانون حیات وحش بریتانیا محافظت می‌شد.

جیمز باروز وکیل مدافع دانیل گفت که او بیمار روانی است و تقریبا به جمع آوری تخم پرندگان وحشی اعتیاد دارد.

دانیل به اتهام جمع آوری غیرقانونی نزدیک به ۳۰۰۰ تخم پرنده وحشی محکوم به حبس و همچنین به او دستور داده شده که به مدت ۱۲ ماه در بیمارستان روانی بستری شده و تحت درمان قرار بگیرد.

نظر شما