شناسهٔ خبر: 66646675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۹۰ درصد دانشجویان بین‌الملل در ایران عراقی و افغانستانی هستند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشترین جذب دانشجوی بین الملل در ایران متعلق به ۲ کشور عراق و افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۹۰ درصد دانشجویان بین‌المللی که در ایران تحصیل می‌کنند از کشور‌های افغانستان و عراق هستند در صورتی که حدود ۲۰۰ کشور وجود دارد که ما می‌توانیم درباره جذب دانشجوی بین المللی بر روی آنها تمرکز داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه باید تفاوت فرهنگی میان کشور‌ها را بپذیریم افزود: هر دانشجویی که از هر کشوری وارد ایران می‌شود با مختصات کشور خود در این کشور حضور پیدا می‌کند.
باید هرچقدر می‌توانیم ظرفیت‌ها را برای حضور آنها ایجاد کنیم تا شاهد افزایش جذب دانشجویان خارجی باشیم.

داداش‌پور با بیان اینکه باید به روان کردن جذب دانشجویان بین المللی کمک کنیم گفت: زبان فارسی، زبان ارتباط است، در شورایعالی انقلاب فرهنگی به امضا رسیده است که بر اساس آن دانشجوی بین الملل می‌تواند علاوه بر زبان فارسی از زبان دوم نیز بهره‌مند شود؛ بنابراین باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش زبان فارسی استفاده کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشگاه‌ها صاحب اندیشه روشن باشند، می‌توانند از تمام مسیر‌ها برای جذب دانشجویان بین الملل بهره ببرند و دانشگاه‌ها باید به برند سازی بپردازند؛ تمام طراحی‌ها در راستای دست یافتن ایران به مرجعیت علمی است؛ بنابراین باید همه تلاش خود را بکار بگیریم تا به هدف خود دست‌یابیم.

نظر شما