شناسهٔ خبر: 66646665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیرانشهر میزبان دومین یادواره شــهدای لرســتان

دومین یادواره شــهدای لرســتان در مرز تمرچــین پیرانشهر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری یادواره شهدای تمرچین با حضور معاون سیاسی فرمانداری پیرانشهر، مسول راهیان نور استان، هنگ مرزی و مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری برگزار گردید.
 
مرز تمرچین پیرانشهر یادگار عملیات های غرور آفرینی چون ولفجر ۲و کربلای ۲ است یکی از کارهای ارزنده برای آشنایی بیشتر جوانان با رشادت‌ها و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس احداث یادمان شهدا در این منطقه است که سال گذشته با حضور مسئولان رده بالای کشوری و استانی، از ألمان یادمان شهدای لرستان در مزار شهدای تمرچین نیز رونمایی شد.
 
جبهه تمرچین و حاج عمران، نامی آشنا در ادبیات مقاومت ملت ایران در منطقه شمال‌غرب است که در غرب پیرانشهر قرار دارد و یادمان شهدای تمرچین (شهدای حاج عمران) در دامنه ارتفاعات مرزی این منطقه، بر مزار شش شهید گمنام قرار دارد.
 
لازم به ذکر است سال گذشته نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاج عمران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تیپ ۵۷ لرستان با استقبال گسترده مردم و خانواده های معزز شهدا در مرز تمرچین پیرانشهر برگزار شده بود که انتظار میرود اواخر اردیبهشت ماه امسال دومین یادواره آن نیز برگزار شود.

نظر شما