شناسهٔ خبر: 66646639 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ایست قلبی کوهنورد نهاوندی در کوه‌های فارسبان

مرد میانسال نهاوندی که برای کوهنوردی به کوه‌های فارسبان رفته بود، به علت ایست قلبی درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی کیانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند در این‌باره گفت: طی اعلان گزارش کوهنوردی مبنی بر بیهوش شدن همنورد خود در کوه‌های فارسبان به مرکز کنترل عملیات EOC، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به احتساب هفت نیروی امدادی با دو دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند.

نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با مشارکت اورژانس و عوامل انتظامی و همراهی مردم بومی منطقه پس از طی مسافتی سه ساعته به محل حادثه رسیدند. عوامل امدادی و اورژانس با توجه به عدم علائم حیاتی شخص اقدام به انجام عملیات احیاء CPR کرده که متأسفانه تلاش عوامل امدادی برای بازگرداندن این شخص بی‌نتیجه ماند.این عملیات پنج ساعته با انتقال و تحویل پیکر متوفی به عوامل قضایی به پایان رسید.

وی درباره حضور افراد در کوهستان گفت: از همه علاقمندان به کوهنوردی درخواست داریم آموزش‌های امدادی را فراگرفته تا در صورت لزوم بتوانند اقدامات امدادی را به قید فوریت انجام دهند. کیانی از شهروندان خواست به تنهایی و بدون تجهیزات به کوهنوردی اقدام نکرده و ضمن داشتن آمادگی جسمی متناسب با کوهنوردی در صورت داشتن بیماری ضمن مشاوره با پزشک داروهای لازمه خود را همراه داشته باشند.

نظر شما