شناسهٔ خبر: 66646603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کلینتون: دانشجویان معترض آمریکایی از مسائل خاورمیانه بی‌اطلاع هستند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن انتقاد از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین گفت که ظاهراً آن‌ها ماهیت درگیری بین اسرائیل و فلسطین را درک نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه پیشین آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت: دانشجویان معترض آمریکایی اطلاعات زیادی درباره تاریخ خاورمیانه ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن انتقاد از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین گفت که ظاهراً آن‌ها ماهیت درگیری بین اسرائیل و فلسطین را درک نمی‌کنند.

هیلاری کلینتون به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «آن‌ها اصلاً اطلاعات زیادی درباره تاریخ خاورمیانه یا، صادقانه بگویم، تاریخ بسیاری از مناطق جهان، از جمله در کشور خودمان، ندارند. برای همین ماهیت درگیری بین اسرائیل و فلسطین را نمی‌دانند».

پیش از این در دانشگاه کلمبیا، کلینتون را جنایتکار جنگی مسئول کشتار غیرنظامیان در لیبی، عراق، سوریه، یمن و فلسطین خوانده بودند.

این نخستین بار نیست که کلینتون در اظهاراتی گستاخانه به مردم آمریکا توهین می‌کند. او پیشتر در اظهاراتی بی‌ادبانه به رای‌دهندگان ناراضی پیشنهاد کرد که با بایدن کنار بیایند.

دانشجویان آمریکایی از اواسط ماه آوریل تجمعات اعتراضی خود به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نسل کشی آن‌ها را با برپایی چادر و تحصن در حیاط دانشگاه‌ها آغاز کردند. این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کلمبیای آمریکا رخ داد و پس از آن به دانشگاه‌های سراسر آمریکا و دیگر کشور‌های جهان گسترش یافت. از ۱۸ آوریل، بیش از ۲۴۰۰ دانشجو در بحبوحه اعتراضات در بیش از ۵۰ دانشگاه بازداشت شده اند. در برخی موارد، اساتید گفتند که بر اساس اعتقادات خود فعالانه در اعتراضات شرکت می‌کنند. برخی دیگر گفتند که برای نشان دادن حمایت از دانشجویان خود در آن شرکت کردند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت جو بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

نظر شما