شناسهٔ خبر: 66646596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری لرستان:

راه گذر از اقتصاد نفتی ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری است

خرم‌آباد - رئیس پارک علم و فناوری لرستان تأکید کرد: راه گذر از اقتصاد نفتی و سنتی و شکوفایی اقتصادی کشور ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امین طاهری گراوند در اولین نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان با پارک علم و فناوری لرستان با بیان مثال‌های عینی، به اهمیت جایگاه فناوری و نوآوری در ثروت سازی در جوامع اشاره کرد و اظهار داشت: راه گذر از اقتصاد نفتی و سنتی و شکوفایی اقتصادی کشور ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه است و به‌کارگیری ظرفیت انجمن‌های علمی در این راستا بسیار اثربخش خواهد بود.

وی اعضای انجمن‌های علمی را سفیران فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها برشمرد که با همکاری با پارک علم و فناوری استان و همچنین مرکز رشد و نوآوری دانشگاه می‌توانند نقش بسزایی در هدایت دانشجویان به سمت ایده‌پردازی و راه‌اندازی کسب‌وکار ایفا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بین پارک و دانشگاه، برگزاری تورهای راهیان پیشرفت، تشکیل کارگروه انجمن‌های علمی در پارک باهدف مشارکت دانشجویان در تحقق شعار سال، به‌کارگیری دانشجویان در واحدهای فناور در قالب کارورزی و طرح دستیار فناور را از برنامه‌های موردنظر جهت تقویت انجمن‌های علمی دانشگاه برشمرد.

در این نشست فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز، اظهار داشت: دانشگاه لرستان دارای ۴۵ انجمن فعال است که می‌توانند نقش اثرگذاری در پر کردن خلأ ارتباطی بین ایده‌های دانشجویان و فضای فناوری پارک و آموزش اشتغال‌زایی داشته باشند.

محمد جعفری رئیس مرکز رشد دانشگاه لرستان نیز اظهار کرد: پارک علم و فناوری مکانی است که با فراهم‌کردن حمایت‌های مختلف، تجربه اشتغال‌زایی را برای دانشجویان تسهیل می‌کند.

وی تشکیل تیم‌هایی در انجمن‌های علمی که در حوزه مهارت‌افزایی آموزش ببینند و به توسعه آن در دانشگاه کمک کنند را از راهکارهای مشارکت انجمن‌های علمی در توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری برشمرد.

نظر شما