شناسهٔ خبر: 66646346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دیدار هنیه با نخست وزیر مالزی در دوحه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (دوشنبه) با نخست‌وزیر مالزی که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (دوشنبه) در رأس هیاتی با «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی که به دوحه قطر سفر کرده است، دیدار و درباره تحولات غزه گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ۲ طرف در این دیدار به بحث و تبادل‌نظر درباره آخرین تحولات جنگ علیه غزه، تلاش‌های صورت گرفته برای حصول توافق آتش‌بس و توقف نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در نوار غزه، موافقت حماس با طرح پیشنهادی میانجی‌گران برای آتش‌بس و حمله زمینی اخیر رژیم صهیونیستی به رفح پرداختند.

هنیه ضمن قدردانی از تلاش‌های مالزی در راستای کمک‌رسانی به مردم غزه، مواضع دیپلماتیک این کشور را ستود و بر ضرورت امدادرسانی فوری به ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما