شناسهٔ خبر: 66646297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲ آموزشگاه خصوصی غیرمجاز در قزوین تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از صدور دستور انحلال و توقف فعالیت برای دو آموزشگاه و مرکز علمی آزاد غیرمجاز خبر داد.

صاحب‌خبر -

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور دستور انحلال و توقف فعالیت برای دو مرکز علمی آزاد غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: به استناد ماده واحده قانون تعطیلی مؤسسات و واحدهای آموزشی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر می‌شوند، دستور انحلال و توقف فعالیت توسط ناظران شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی صادر شد.

وی اضافه کرد: به اولیای محترم و همشهری‌های گرامی توصیه می‌شود، جهت جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان، قبل از هرگونه ثبت نام در مراکز آموزشی نسبت به مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از اجرای طرح شهید کاظمی آشتیانی با محوریت برنامه‌ها و رویدادهای کیفیت‌بخشی آموزشی خبر داد و گفت: سومین مرحله استانی المپیاد هنرجویی مبتنی بر شایستگی‌محوری در شش گروه رشته بین ۹۲ نفر هنرجوی راه یافته به مرحله استانی با حضور ناظرین و داوران برگزار شد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در این دوره از المپیاد بین شش گروه رشته‌های مکانیک خودرو، ماشین ابزار، تأسیسات، برق، حسابداری و رایانه از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اجرا شد. در ضمن المپیادهای مبتنی بر شایستگی بزرگ‌ترین راه تحلیل عملکرد هنرستان‌ها بوده است.

وی یادآور شد: توجه ویژه به شایستگی‌های غیرفنی، توجه به درهم‌تنیدگی دانش، مهارت، تجربه و ایجاد توانایی و توجه به اهمیت نکات بهداشتی، رعایت موارد ایمنی و زیست‌محیطی از شاخص‌های اولویت دار این المپیاد بوده است.

نظر شما