شناسهٔ خبر: 66646164 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هوش مصنوعی «عالم‌گیر» GPT-4o رونمایی شد؛ حیرت‌انگیز، پرسرعت و رایگان

OpenAI مدل زبانی بزرگ جدیدی به نام GPT-4o معرفی کرد که سرعت قابل توجهی دارد و به رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زومیت: OpenAI مدل زبانی بزرگ جدیدی به نام GPT-4o معرفی کرد که سرعت قابل توجهی دارد و به رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد.

مدل زبانی بزرگ جدید GPT-4o شرکت OpenAI در جریان مراسم ویژه‌ی این شرکت رونمایی شد. GPT-4o نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی مدل زبانی GPT-4 است که به‌عنوان قلب تپنده‌ی چت‌بات معروف ChatGPT عمل می‌کند. حرف o در عبارت GPT-4o مخفف Omni به معنی عالم‌گیر یا جهانی است.

بر اساس گفته‌ی میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، مدل جدید این شرکت بسیار سریع‌تر است و در زمینه‌ی درک متن و محتوای تصویری و محتوای صوتی عملکرد چشمگیری از خود نشان می‌دهد.

OpenAI می‌گوید که مدل زبانی بزرگ GPT-4o به رایگان در دسترس همه‌ی مردم قرار می‌گیرد، با این‌حال محدودیت‌ ظرفیت کاربران نسخه‌ی اشتراکی پنج برابر بیشتر از کاربران نسخه‌ی رایگان است.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اعلام کرد که مدل GPT-4o «به‌صورت ذاتی، چند حالته است.» این یعنی مدل جدید می‌تواند افزون‌بر متن، محتواهای صوتی و تصویری را تولید کند و بفهمد.

توسعه‌دهندگانی که به GPT-4o علاقه‌مند هستند، می‌توانند API این مدل هوش مصنوعی را با قیمت نصف GPT-4 Turbo خریداری کنند. GPT-4o به‌میزان دو برابر سریع‌تر از نسخه‌ی Turbo است.

بر اساس گفته‌ی OpenAI، اکثر قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی جدید این شرکت به‌صورت تدریجی در دسترس قرار می‌گیرند؛ با این‌حال قابلیت‌های متنی و تصویری از همین امروز در چت‌بات ChatGPT قابل دسترس هستند. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما