شناسهٔ خبر: 66646110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرماندار تهران مطرح کرد

جمع آوری ۸۰ گاراژ غیرقانونی دپوی زباله

فرماندار تهران گفت: ۸۰ گاراژ غیرقانونی که اقدام به جمع‌آوری و دپوی زباله کرده بودند، جمع‌آوری شدند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: احمد قیومی، با تاکید بر اهمیت تنظیف دقیق خیابان‌ها و کوچه‌ها با توجه به برخی سوداگری‌ها و جلوگیری از مافیای زباله گردی، اظهار داشت: با توجه به تمهیدات و دستورالعمل‌های ایجابی و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی زباله گردی و مافیای زباله در پایتخت ۷۰ درصد کاهش یافته که نیاز است با اقدامات به موقع این میزان نیز کاهش یابد.

به گزارش مهر، وی در ادامه بیان داشت: اجرای قرارداد‌های حمل زباله، شناسایی محله‌های پرجمعیت و البته جمعیت شناور و خیابان‌هایی با فروشگاه‌های بزرگ و اغذیه و رستوران داران بزرگ از جمله مواردی است که می‌تواند در جمع‌آوری و انباشت زباله در کوتاه‌ترین زمان و خروج آن از خیابان‌ها برای جلوگیری از ایجاد بوی تعفن و جذب حیوانات موذی نقش به سزایی داشته باشد.

فرماندار تهران با اشاره به تلاش‌های شهرداری در کاهش زباله گردی و حمل به موقع زباله، تصریح کرد: از تلاش‌های شهرداری در راستای تنظیف شهری تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم این تداوم ادامه داشته تا فضای مناسب شهری برای ارتقای سطح مدیریت شهری ایجاد شود.

وی به دو منطقه ۱۱ و ۱۲ تهران اشاره و اذعان کرد: این دو منطقه دارای فضای تولید زباله با توجه به جمعیت ۲ میلیون نفری در روز است و ظرفیت تولید زباله به شدت نسبت به نواحی دیگر پایتخت تشدید شده است، لذا از شهروندان می‌خواهیم همگام با برنامه‌های مستمر تنظیف شهری و جلوگیری از کار زباله گردان، همدل با شهرداری باشند و همکاری مناسبی در این دو منطقه با توجه به آموزش‌های متنوع شهرداری به شهروندان صورت پذیرد.

قیومی در پایان با اشاره به اهمیت پیگیری تنظیف شهری و برخورد قانونی با متخلفان خاطرنشان کرد: زباله گردی و تجمع زباله‌ها در گاراژ‌ها غیرقانونی بوده و در همین راستا ۸۰ گاراژ غیرقانونی که اقدام به جمع‌آوری و دپوی زباله کرده بودند، جمع‌آوری شدند.

نظر شما