شناسهٔ خبر: 66646029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در ۲۲۰ روز گذشته تاکنون ۳۵۰۹۱ نفر در حملات اشغالگران به شهادت رسیده و ۷۸۸۲۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 220 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و اشغالگران همچنان بی وقفه در حال بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف این منطقه هستند؛ حملاتی که طی روزهای گذشته در شمال غزه تشدید شده است.

در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر در 24 ساعت گذشته دست به 7 جنایت جدید زده که 57 نفر شهید و 82 نفر دیگر زخمی به دنبال داشته است تا بدین صورت تعداد کل شهدا به 35091 نفر برسد.به گفته این وزارتخانه 78827 نفر دیگر تاکنون در غزه زخمی شده‌اند و همزمان پیکر بالغ بر 10 هزار نفر دیگر همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است و نیروهای امدادی امکان جست‌و‌جو و بیرون کشیدن آن‌ها را ندارند.

همزمان با این گزارش، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه نیز طی گزارشی گفت که 15103 نفر از شهدا کودک و 9961 نفرشان زن هستند. همچنین 492 نفر از کادر درمانی نیز طی حملات اشغالگران به شهادت رسیده‌اند.در این میان 17 هزار کودک یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها را از دست داده‌اند و از سوی دیگر بسیاری از کودکان به دلیل نبود آب آشامیدنی سالم و مواد غذایی کافی دچار بیماری‌های گوارشی شده‌اند. 31 نوزاد نیز به دلیل سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش بالغ بر 86 هزار واحد مسکونی به طور کامل با خاک یکسان شده و 294 هزار واحد مسکونی دیگر نیز آسیب دیده است؛ به طوریکه امکان زندگی در آن‌ها وجود ندارد.طی 220 روزی که از آغاز جنایت نسل‌کشی در غزه می‌گذرد، 75 هزار تن انواع مهمات و بمب و موشک بر سر مردم این منطقه ریخته شده که طبق آخرین بررسی‌ها حدود 33 میلیارد دلار به شکل مستقیم به غزه خسارت وارد کرده است.

کشتار بی سابقه در جنگ غزه در شرایطی است که ارتش اشغالگر عملیات در رفح را آغاز کرده است؛ جایی که به گفته یونیسف حدود 600 هزار کودک در آن‌جا پناه گرفته‌اند و سازمان ملل نیز اعلام کرده است که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

نظر شما