شناسهٔ خبر: 66645920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مسئول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:

فعالان حوزه جمع‌آوری ضایعات باید رصد شوند

مسئول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ارزش بالای طلای کثیف و عدم ساماندهی این حوزه، گفت: فعالان حوزه جمع‌آوری ضایعات باید رصد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سردار ابوطالب منفرد امروز _ دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت _ در جلسه پیشگیری از سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: زباله‌های خشک و طلای کثیف بسیار اقتصادی است و باید ساماندهی شود.

وی بر رصد فعالان بخش جمع‌آوری ضایعات تاکید کرد و افزود: بخشی از سارقان، اموال به سرقت برده خود را به ضایعاتی‌ها می‌فروشند که باید مورد رصد و کنترل قرار گیرند.

مسئول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بر اقدامات پیشگیرانه از سرقت در بخش دولتی و اموال عمومی تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌ها بعضاً میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری می‌کنند اما از امکانات و تجهیزات نگهداری نمی‌کنند و حتی به سرقت نیز می‌رود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص باید با نصب دوربین، استخدام نگهبان، ایجاد محافظ، جوشکاری و سایر اقدامات جلوی سرقت‌ها را بگیرند.

منفرد گفت: هماهنگی‌ها و تعاملات بین دستگاهی در استان خراسان‌شمالی بسیار خوب بوده که این مهم باعث کاهش جرایم سرقت در این خطه شده است.

وی بیان کرد: خراسان‌شمالی جزو استان‌های پیشرو در بحث کاهش سرقت‌ها است و در لیست استان‌های اولویت دار در جرایم بالا قرار ندارد.

وی به مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز اشاره‌ای کرد و افزود: هر گاه مسائل اقتصادی و مشکلات بیشتر بوده با افزایش جرایم به ویژه سرقت مواجه شدیم.

نظر شما