شناسهٔ خبر: 66645860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ژاپن در کابل:

تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان بدون نظر طالبان واقع بینانه نیست

تهران- ایرنا- سفیر ژاپن در کابل در دیدار با سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان، مشارکت این کشور در نشست آینده سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در دوحه را مهم دانست و گفت: تعیین نماینده ویژه از سوی این سازمان بدون موافقت طالبان واقع‌بینانه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان، تاکویوشی کورمایا در دیدار با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان مشارکت طالبان در نشست آینده سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در دوحه را مهم دانست و افزود: تعیین نماینده خاص از سوی این سازمان بدون موافقت طالبان واقع بینانه نیست.

بر اساس اطلاعیه وزارت امور خارجه طالبان که امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) منتشر شد، سفیر ژاپن در این دیدار گفته است که کشورش دستاوردهای طالبان را درک می‌کند و به همین دلیل سفارت خود را برای همکاری نزدیک با این حکومت و بازتاب واقعیت‌ها به دولت و مردم ژاپن باز کرده است.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط افغانستان با ژاپن را تاریخی خواند و برای توسعه بیشتر این روابط ابراز امیدواری کرده است.

امیر خان متقی گفت: با افزایش سطح درک کشورهای منطقه در مورد طالبان، تعاملات بیشتر شده است.

وی از کمک‌های بشردوستانه ژاپن به افغان‌ها سپاسگذاری کرده و تکمیل پروژه های تتسو ناکامورا در ننگرهار را یک پیشرفت خوب توصیف کرد.

متقی افزود: نظر مثبتی درباره نشست دوحه داریم ولی تعیین یک نماینده ویژه از سوی ملل متحد را ضروری نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: به جای مکانیزم‌های جدید، لازم است که از طریق مکانیزم‌های دوجانبه موجود، تمام مسایل مربوطه با طالبان در میان گذاشته شود.

طالبان در نشست قبلی دوحه که به ابتکار سازمان ملل متحد برگزار شد، حضور نیافت.

نظر شما