شناسهٔ خبر: 66645744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان: احداث پل خلیج‌فارس ضرورتِ توسعه در جزیره قشم است 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، احداث پل خلیج‌فارس را ضرورت توسعه‌ جزیره قشم دانست و گفت: تکمیل این طرح بزرگ و ملی به عنوان جزوی از کریدور شمال به جنوب مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شامگاه دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نظرمان این است که پل خلیج‌فارس به عنوان جزئی از کریدور شمال به جنوب توسط دولت تکمیل شود؛ چرا که احداث این پل، قشم را به رقیب جدی امارات تبدیل خواهد کرد و همین دلیل برای کارشکنی‌های شبکه نفوذ در فرآیند اجرایی پل خلیج‌فارس کافی است.

«پُل خلیج فارس به طول 3430 متر شامل دهانه های ۳۶۰ متری و پایه های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده‌رو است که پس از اجرا می تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.»

استاندار هرمزگان: احداث پل خلیج‌فارس ضرورتِ توسعه در جزیره قشم است 

وی در خصوص بانکرینگ سوخت نیز گفت: ما نیاز به پلتفرمی داریم که بتوانیم در کنار تامین سوخت، سایر نیازهای کشتی‌های خارجی را نیز تامین کنیم و از این طریق سایر بخش‌ها را نیز رونق دهیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین ضمن تبیین راهبردهای استان در توسعه دریامحور، به موارد مطرح شده درخصوص جزایر خلیج فارس پاسخ داد و گفت: شورای برنامه‌ریزی استان‌ها لازم است اختیاراتی برای مدیریت یکپارچه در سواحل و جزایر استان داشته باشد و سازمان‌های دیگر مانند مناطق آزاد مسائل اقتصادی و توسعه را دنبال کنند.

وی با اشاره به هدف گذاری‌های صحیح رهبرمعظم انقلاب به ویژه در حوزه مکران بیان کرد: ایجاد ساختارهای موازی با حکمرانی محلی آسیبی در توسعه مناطق ساحلی است و سرعت توسعه در سواحل را کند می‌کند و از دیدگاه منافع ملی، معتقدیم باید سر مناطق آزاد خلوت شود تا روی مسائل سرمایه‌گذاری، اقتصادی و توسعه جزایر تمرکز داشته باشند؛ در غیر این صورت مدیرعامل منطقه آزاد یک فرماندار بزرگتر برای رسیدگی به امور خواهد بود.

دوستی، هماهنگ‌سازی را یکی از موضوعات مهم در توسعه دریامحور دانست و ادامه داد: اگر این اصل در اقتصاد دریا به درستی پیاده شود ما می‌توانیم بدون ایجاد بنادر جدید از همین بنادر موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم؛ نمونه واضح آن نیز بالفعل نشدن کامل ظرفیت بندر شهید رجایی است.

نظر شما