شناسهٔ خبر: 66645703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز مرحله دوم مبارزه با آفات گندم در مهاباد

مرحله دوم مبارزه با آفات سن گندم در زمین‌های کشاورزی شهرستان مهاباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در نشست ستاد سن غلات این شهرستان با اشاره به آغاز مرحله دوم مبارزه با آفات گندم در مهاباد گفت: برای سهولت در سم‌پاشی و مبارزه با آفت سن از پهپاد استفاده می‌شود.

حق‌گوی افزود: مبارزه با آفت پوره سن غلات در مناطق دشت آغاز شده و در مناطق سردسیر از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در دو مرحله با آفت سن گندم که خسارت وارد می‌کند مبارزه می‌کنیم که مرحله اول را که سن مادری بود در فروردین ماه انجام دادیم که حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع آبی و دیم سم‌پاشی شد و مرحله دوم که مبارزه با پوره سن غلات است از دیروز اطلاع‌رسانی کردیم و انتظار داریم کشاورزان برای حفظ و تولید مطلوب گندم مزارع را با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های  گیاه پزشکی سم‌پاشی کنند.

عبدالله پور، دبیرستاد بحران شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: در اختیار قرار دادن امکانات اداره‌های خدمات‌رسان و خودروها برای کارشناسان کشاورزی به منظور نظارت بر سمپاشی مزارع شهرستان و همچنین صدور مجوز برای پهبادهای سمپاش در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

صدور مجوز برای پهپادهای سمپاش از مصوبات این نشست بود.

<div id="video-display-embed-code_11109277"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233190/11109277?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما