شناسهٔ خبر: 66645654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

هندوستان تایمز: دهلی‌نو علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با ایران است

روزنامه هندی روز دوشنبه نوشت، سفر مقام ارشد دولت هند به ایران در این برهه جایگاه ایران و علاقه دهلی نو برای ارتباط با این کشور را نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هند و ایران روز دوشنبه توافق نامه بلندمدتی را امضا کردند که عملیات هند در بندر چابهار را پوشش و به دهلی نو فرصت اعتباری به ارزش 250 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌ها در اطراف تاسیسات راهبردی در دریای عمان ارائه می‌دهد.روزنامه «هندوستان تایمز» روز دوشنبه در این باره نوشت، این قرارداد با حضور «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر و کشتیرانی و «مهرداد بذرپاش» همتای ایرانی وی در تهران امضا شد.

به نوشته این روزنامه، سفر سونوال  در بحبوحه انتخابات عمومی هند بر اهمیت دهلی نو برای بندر چابهار و جایگاه آن در ایجاد ارتباط بیشتر با ایران، تاکید می‌کند.

سونوال گفت: «با امضای این توافقنامه، دو کشور پایه های مشارکت بلندمدت هند در چابهار را گذاشته‌اند.»او گفت:«امضای این قرارداد تاثیر چند برابری بر بندر چابهار خواهد داشت. چابهار نه تنها نزدیکترین بندر ایران به هند است، بلکه از نظر دریایی نیز یک بندر عالی است.»

برخی مقام‌های هندی که مایل به افشای نام خود نبودند گفتند: «بر اساس قرارداد جدید بین، شرکت دولتی هند 120 میلیون دلار برای تجهیز پایانه شهید بهشتی سرمایه گذاری خواهد کرد.»

نظر شما