شناسهٔ خبر: 66645640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز آموزش طرح تفکیک پسماند از مبدأ در مهاباد

مسئول واحد مدیریت پسماند شهرداری مهاباد گفت: با هدف کاهش تولید زباله و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند شهری، اجرای طرح آموزش تفکیک پسماند از مبدأ در دو منطقه مهاباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مسئول واحد مدیریت پسماند شهرداری مهاباد گفت: با هدف کاهش تولید زباله و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند شهری، اجرای طرح آموزش تفکیک پسماند از مبدأ در دو منطقه مهاباد آغاز شد.

احمدی  افزود: درحال حاضر آموزشیاران ما در حال انجام آموزش به منظور فرهنگ‌سازی در طرح تفکیک پسماند به منظور کاهش سرانه تولید شهروندان هستند.

وی، با اشاره به مشارکت ۸۰ درصدی شهروندان در این طرح اظهار کرد: بسیاری از شهروندان سالهاست در این راستا اقدام کرده‌اند و پسماندهای خود را تفکیک می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد هم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر هم پس از جابجایی سایت پسماند از سیدآباد به محل جدید و همچنین راه‌اندازی سایت میانی، درصدد کسب درآمد از تفکیک زباله است.

امیر خلیلی افزود: ما می‌توانیم از زباله به عنوان یک درآمد برای شهرداری در سال‌های آتی بهره بگیریم تا بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی بیشتر از این درآمد استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: سرانه تولید زباله در شهرستان مهاباد از سرانه تولید کشوری و جهانی بالاتر است و در این شهرستان مهاباد به ازای هر نفر یک کیلوگرم زباله تولید می‌شود که این رقم در سرانه کشوری ۷۵۰ گرم است.

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند خانگی در مهاباد تولید می‌شود.

پارسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی و ساماندهی سایت پسماند مشترک بین شهرهای مهاباد و میاندوآب هزینه شده است.

<div id="video-display-embed-code_11109242"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233184/11109242?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما