شناسهٔ خبر: 66645254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

پیش‌فروش مجله «گواه» آغاز شد

پیش‌فروش مجله «گواه» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. مجله «گواه» براساس اسناد و خاطرات منتشرنشده با پرونده‌های ویژه به مسائل جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد که برای اهالی تاریخ و عموم علاقه مندان مورد توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پیش‌فروش مجله «گواه» در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. مجله «گواه» براساس اسناد و خاطرات منتشرنشده با پرونده‌های ویژه به مسائل جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد که برای اهالی تاریخ و عموم علاقمندان مورد توجه است.

گزارش پرداختن به شبهات روز و روشنگری تاریخی نسبت به مسائل مطرح شده در فضای مجازی از دیگر ماموریت‌های «گواه» خواهد بود.

همچنین بخش «تاریخ و تجربه» عنوان نوپدیدی است که به زوایای مختلف تجربیات تلخ و شیرین حکمرانی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و راهکارهای پیش روی جامعه ایرانی در زندگی امروز می‌پردازد.

علاوه بر این در «گواه» از عکس‌هایی برای بیان تاریخ استفاده شده که بسیاری از آن‌ها از آلبوم‌های اختصاصی است و برای اولین بار رویت می‌شود.

عناوینی چون «پس از نیم قرن؛ گفتگوی منتشر نشده با سید احمد خمینی»، «حیاط خلوت شاه؛ داستان یک خیریه»، «فسادهای فسادیاب پهلوی در ساواک»، «تطهیرناشدنی؛ چرا ساواک و پرویز ثابتی هرگز تطهیر نخواهند شد؟»، «فلسطین؛ چگونه روابط تهران و تل‌آویو مانند تیغی دولبه عمل کرد؟»، «هر خلیجی نامی دارد؛ حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه به روایت اردشیر زاهدی» و «قصه رنج جزایر؛ جدایی بحرین از ایران به روایت داوود هرمیداس باوند» بخشی از پرونده‌هایی است که در طرح پیش‌فروش مجله «گواه» منتشر شده است.

«گواه» به عنوان یک اثر ویژه حاصل تلاش جمعی از محققان و تاریخ‌نگاران جوان است که تولد آن با فصل بهار و بهار کتاب گره خورده است. از این رو علاقمندان می‌توانند برای دریافت پیش‌فروش مجله «گواه» به غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی راهروی ۲۲ غرفه ۵۳۳ مراجعه کنند.

نظر شما