شناسهٔ خبر: 66644585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ترامپ در نظرسنجی جدید پیشتاز شد

یک نظرسنجی تازه نشان داد ترامپ در بیشتر ایالت‌های کلیدی آمریکا از بایدن پیشتاز است و ۱۳ درصد از کسانی که در ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند، این بار به دلیل سیاست‌های او در قبال جنگ غزه، این کار را نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز، کالج سیه‌نا و روزنامه «فیلادلفیا اینکوایرر» نشان می‌دهد ترامپ در پنج ایالت از ۶ ایالت حساس آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به بایدن دارد. این در حالی است که سناتورهای دموکرات در این ایالت‌ها از رقبای جمهوری‌خواه خود محبوب‌تر هستند.

این نظرسنجی که نتایج آن امروز (دوشنبه) منتشر شده، نشان می‌دهد احتمال پیروزی ترامپ در رقابت مستقیم با بایدن در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و جورجیا بیشتر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد از ۶ ایالت سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ترامپ تنها در ایالت میشیگان رقابت را به بایدن واگذار خواهد کرد.

نظرسنجی نیویورک‌تایمز همچنین نشان داد ۱۳ درصد از کسانی که در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند، در انتخابات آتی به او رای نخواهند داد. آن‌ها اعلام کردند سیاست خارجه بایدن و حمایت او از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اصلی‌ترین عامل این تصمیم‌گیری است.

این نظرسنجی نشان داد ترامپ در انتخابات آتی نسبت به انتخابات ۲۰۲۰ محبوبیت بیشتری در میان جوانان و شهروندان رنگین‌پوست آمریکا پیدا کرده است و حامیان او در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال با بایدن برابری می‌کند. از سوی دیگر، تنها ۲۰ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست در ۶ ایالت کلیدی آمریکا گفتند ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی خود انتخاب خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی تا حد زیادی شبیه به نظرسنجی قبلی نیویورک‌تایمز و سیه‌نا و سایر نظرسنجی‌های پاییز سال قبل بود که در آن‌ها ترامپ با اندکی برتری، پیشتاز بود. این نشان می‌دهد تحولات اخیر کمپین‌های انتخاباتی دو طرف و همچنین شروع محاکمه ترامپ در پرونده‌های کیفری تأثیر چندانی در نظرسنجی‌ها نداشته است.

این نظرسنجی با حضور ۴۱۰۰ رای‌دهنده آمریکایی در ۶ ایالت کلیدی این کشور از ۲۸ آوریل تا ۹ مه برگزار شد.

نظر شما