شناسهٔ خبر: 66644580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

علاقمندی چین برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد فلسطین به زودی به عضویت کامل سازمان ملل متحد دست یابد و مانند سایر کشورهای عضو از حقوق کامل و برابر برخوردار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری خود با بیان اینکه کشورش مشتاقانه منتظر تحقق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است، گفت: چین از بررسی مجدد و هر چه سریع تر درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل طبق قطعنامه مجمع عمومی این سازمان، در شورای امنیت حمایت می کند.

به گفته وی، چین از کشورهای مربوطه می خواهد که دیگر رو در روی جامعه جهانی و عدالت و اخلاق نایستند و برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل مانع تراشی نکنند.

وانگ ون بین با تاکید بر اینکه این قطعنامه، تدابیر ویژه مشارکت فلسطین در فعالیت‌های سازمان ملل متحد و جلسات آن را روشن کرده و به فلسطین حقوق و امتیازات جدید بخشیده، یادآور شد: این تدابیر ویژه، روشی برای جبران بی عدالتی تاریخی و طولانی مدتی است که بر فلسطین تحمیل شده و اصلاحیه ای برای سوء استفاده آمریکا از حق وتو به شمار می آید.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه این تدابیر ویژه جزو ترتیبات استثنایی هستند و مرجع تصمیمات آتی نخواهند بود، ابراز امیدواری کرد فلسطین به زودی به عضویت کامل سازمان ملل متحد دست یابد و مانند سایر کشورهای عضو از حقوق کامل و برابر برخوردار شود.

دهمین نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه گذشته برگزار شد و در آن با 143 رأی موافق، فقط 9 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع قطعنامه‌ای تصویب شد که بر اساس آن و مطابق با منشور سازمان ملل متحد، فلسطین واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل است و از شورای امنیت خواسته شد در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تجدید نظر کند.

نظر شما