شناسهٔ خبر: 66644382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بخوانیم و بسازیم/ معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تولیدات ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر کیفی‌سازی است

«جعفری» گفت: استقبال صورت گرفته نسبت به تولیدات جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نشان می‌دهد گام‌هایی که برای ارتقای کیفی تولیدات برداشته‌ایم، موفق بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ششمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نمایشگاه بازدید کرد.

جعفری در جریان این بازدید، طی سخنانی با بیان اینکه معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص) کتاب است، اظهار داشت: بحث کتاب، علم، دانش و کتابت و عرصه‌های مختلف این حوزه مورد احترام و تکریم است. در همین راستا رهبر انقلاب هرساله از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و نسبت به این رویداد بزرگ تکریم انجام می‌دهند و زحمات را ارج می‌نهند. 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایش کتاب تهران را یک رویداد مهم و قله رویدادهای فرهنگی کشورمان دانست و تاکید کرد: نمایشگاه کتاب رویدادی است که زمينه‌‌ساز ارتباط خالقان اثار، ناشران و دست‌اندرکاران، اساتید و مخاطبان و دیگر فعالان حوزه نشر است.  

وی تعامل اهالی نشر با مخاطب را ویژگی مهم و عمده این نمایشگاه دانست و با تاکید بر اینکه تعامل‌های موجود در این رویداد موجب ارتقای سطح کمّی و کیفی آثار می‌شود، افزود: نمایشگاه کتاب همانند یک لوکوموتیو تمامی بخش‌های کتابت شامل تالیف، ترجمه و چاپ را در یک چرخه‌ عظیم با خودش می‌برد. 

جعفری میزان فروش نمایشگاه کتاب را نشانه پویایی آن دانست و ادامه داد: میزان فروش نمایشگاه نشان می‌دهد که همچنان اقبال عمومی به کتاب چشم‌گیر است. نمایشگاه کتاب باید منظم و توسعه‌یافته برگزار شود و ابتکاراتی صورت گیرد تا علاقه‌مندان و نسل جدید بتوانند کتاب را در سبد محصولات مصرفی فرهنگی خود قرار دهند. 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصمیم‌گیری درباره ارائه تسهیلات به خانواده‌ها برای تهیه کتاب را ضروری دانست و گفت: اقدامات حمایتی موجب نشاط بیشتر نمایشگاه خواهند شد تا اقشار و گروه‌های هدف همچون نویسندگان، دانشجویان و دانش‌آموزان بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خودشان را در حد معقول و منطقی تهیه کنند. 

وی سیاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حمایت از تولیدات ویژه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خواند و افزود: در این بنیاد سالانه حدود ۲ هزار کتاب تولید می‌شود و در سراسر کشور با اهتمام مجموعه‌های خصوصی و دولتی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کتاب در این حوزه‌ها منتشر می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب تهران شاهد استقبال نسل جوان نسبت به ادبیات دفاع مقدس هستیم و در این راستا سیاست بنیاد توسعه کمّی و کیفی است. رهبر انقلاب تاکید ویژه بر توسعه کیفی داشتند؛ لذا در سیاست‌گذاری‌های جدید توجه به کیفیت آثار با توسعه مسئله آموزش و بهره‌گیری از نویسندگان شاخص و برگزاری جلسات نقد و بررسی در دستور کار قرار داده شده است. 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عمق‌بخشی و کیفی‌سازی تولیدات ادبی را مهم‌ترین سیاست این بنیاد در تولیدات ادبی دانست و اظهار داشت: استقبال صورت گرفته نسبت به تولیدات جدید نشان می‌دهد گام‌هایی که برای ارتقای سطح کیفیت تولیدات برداشته‌ایم، با موفق همراه بوده است. 

وی تولید سالانه ۶۰ کتاب در دفاتر استانی بنیاد را یک گام مهم در ثبت تاریخ دفاع مقدس خواند و عنوان کرد: ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها با موضوع نشر کتاب آشنا هستند و امسال در یک ابتکار ارزشمند تولیدات هر استان در یک غرفه تجمیع شده و گونه‌ای کارگاه آموزشی برای ناشران استانی حوزه دفاع مقدس به ارمغان آورده است. 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در نمایشگاه کتاب تهران، غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما