شناسهٔ خبر: 66644230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

ویژه برنامه «رصد ماه» در کانون همدان برگزار می‌شود

کارشناس علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کانون همدان به مناسبت هفته جهانی نجوم ویژه برنامه رصد ماه را در روز چهارشنبه برای علاقمندان به این رشته در مجمتع شهید مدنی برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، کارشناس علمی کانون از رصد ماه در این هفته خبر داد و گفت: هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم در دنیا بیش از یک قرن است که برگزار می‌شود و به طور قطع در دنیای امروز برگزاری این رویداد جهانی پلی بین مردم و منجمان، ترویج علم نجوم خواهد شد.

اعظم کیانی ادامه داد: ایران آسمان تاریک و فوق‌العاده‌ای در بیشتر شهر و روستاها دارد که باید این پدیده خدادادی را قدر دانست، در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از آن برخوردار هستند.

وی افزود: از این ظرفیت خدادادی می‌توان با خلاقیت در جهت ترویج علم، علاقه‌مند کردن و آموزش به کودکان و نوجوانان بهره برد.

کیانی با بیان اینکه علم نجوم علمی است در دین اسلام نیز به وجود آن در جهت خداشناسی تاکید شده است، گفت: لازم است که در این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری های خوبی در این راستا توسط مسئولان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته نجوم در ایران از تاریخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با شعار « نجوم ایران همبستگی و تعامل» اقدام به برگزاری برنامه رصد ماه با حضور مربی نجوم کرده است.

کارشناس علمی کانون گفت: این ویژه برنامه نجومی از ساعت 19 تا 21 روز چهارشنبه در همدان، شهرک مدنی، فاز یک مجمتع شهید مدنی برگزار خواهد شد و حضور برای کودکان و نوجوانان علاقمند آزاد است.

کانون همدان ویژه برنامه رصد ماه را برگزار می‌کند

نظر شما