شناسهٔ خبر: 66644130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

تماشاخانه سیار به یزد می‌آید

کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با دهه کرامت، مسیر حرکت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) در ایران را برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، حرکت تماشاخانه سیار در مسیری با عنوان «مسیر هشتم» رقم می‌خورد و از سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مهمان شهرستان ابرکوه یزد خواهد بود.

براساس این خبر، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری با همکاری واحد تماشاخانه سیار کانون با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری با موضوع و سیره و روش زندگی امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی از جمله نمایش، نقالی، قصه‌گویی، منقبت‌خوانی و مسابقه در استان‌هایی که مسیر حرکت امام هشتم هست به اجرای برنامه می‌پردازد و شهرستان‌های ابرکوه، تفت، یزد و اشکذر از استان یزد نیز از این جریان مذهبی و فرهنگی بهره‌مند خواهند شد.

این رویداد همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) با اجرای نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجسته‌گی اثر راه یافته به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی آغاز شده و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

این نمایش داستان پسری روستایی را روایت می‌کند که با مادربزرگ خود زندگی می‌کند. ناگهان مادربزرگ دچار بیماری‌ای می‌شود و پسر نذر می‌کند برای شفای مادربزرگ به سمت مشهد حرکت ‌کند و....

حسام زمانی‌پور بازیگر، فاطمه فرکی، سیدمهدی مرادیان و منصوره اسماعیلی بازی‌دهندگان عروسک و  مهدی خجسته‌گی، مرتضی عقیقی، سمیرا منزه، مهسا زمانی، محمدجواد سعادت و مهران جنتی صداپیشه‌گان این نمایش هستند.

گفتنی است اولین اجرای کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان یزد، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در خیابان سرو شهرستان ابرکوه ساعت ۱۷ و اجرای دوم؛ همانروز در پارک مهتاب مهرآباد این شهرستان در ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما