شناسهٔ خبر: 66643800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ماجرای ساس در زندان اوین؛ پاسخ قوه قضائیه

قوه قضاییه ادعای ضیا نبوی درباره شیوع ساس در زندان اوین را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک ،قوه قضاییه در این باره اعلام کرد: ضیا نبوی، اخیرا در نامه‌ای ادعای کذبی درباره شیوع ساس در بند هشت زندان اوین را مطرح کرده است.

ایلنا در خبری نوشت:یک منبع آگاه در سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب ادعای ضیا نبوی گفت: نبوی در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ با محکومیت قطعی برای تحمل یک سال حبس به بازداشتگاه معرفی شده است.

زندانی مورد اشاره با طرح چنین ادعایی قصد داشته بر مسئولان زندان فشار وارد کند تا تن به خواسته‌های غیرقانونی او از جمله انتقال از اندرزگاه ۸ به اندرزگاه ۴ دهند.

این منبع آگاه گفت: محکوم‌علیه، در بدو ورود به زندان، اصرار بر انتقال به اندرزگاه ۴ را داشت، اما با توجه به اینکه اندرزگاه شماره ۴ بر اساس طرح طبقه‌بندی، محل نگهداری متهمین است و زندانی مذکور از محکومین است، به اندرزگاه ۸ یعنی محل نگهداری محکومین منتقل شد.

به گفته این منبع آگاه، چند روز پیش از طرح ادعا، ضیا نبوی، اعلام کرده بود که «به هر طریقی شده من به اندرزگاه ۴ منتقل می‌شوم» و حتی عنوان کرده بود «که موضوع را رسانه‌ای می‌کنم تا مجبور شوند مرا به اندرزگاه ۴ انتقال دهند.»

بازداشتگاه اوین یکی از پاکیزه‌ترین و منظم‌ترین زندان‌های سطح کشور است و از لحاظ بهداشتی در وضعیت مناسبی قرار دارد. بند ۸ این زندان، دارای خشکشویی و پتوشویی است و پتوهای زندانیان، به‌طور مرتب شسته و ضدعفونی می‌شوند و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

نظر شما