شناسهٔ خبر: 66643674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دستیابی پالایشگاه نفت بندرعباس به تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین و دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

دنیای اقتصاد- بندرعباس: احمد هاشمی افزود: طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس شامل سه پروژه اصلی است که پروژه تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، به‌عنوان یکی از طرح‌های استراتژیک آن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور فقط روغن‌های پایه گروه یک تولید می‌شود، بیان کرد: با اجرایی‌شدن طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس نه‌تنها قادر به تولید روغن پایه گروه ۲ و ۳ برای تأمین نیاز داخلی هستیم، بلکه می‌توانیم این محصول را صادر کنیم. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزود: طرح تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و۳  پالایشگاه نفت بندرعباس با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن، برای نخستین بار با دانش فنی کاملاً بومی در این شرکت در حال اجراست و با تولید این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و قطع وابستگی، در دنیا به‌عنوان یکی از کشورهای دارای دانش فنی تولید این محصول شناخته می‌شویم.

هاشمی با اشاره به اینکه طراحی اولیه پروژه روغن‌سازی انجام شده است، بیان کرد: سرمایه موردنیاز برای اجرای این طرح بالغ بر ۶۸۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده بود که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه نفت بندرعباس و انجام مطالعات کارشناسی از سوی متخصصان شرکت در استفاده بهینه از واحدهای فرایندی، با صرفه‌جویی ۷۰درصدی در اجرای پروژه، هزینه احداث به ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

نظر شما