شناسهٔ خبر: 66643365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

در هر نبردی از شهیدان سلیمانی، زاهدی و حجازی یاد می‌کنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت سالروز شهادت سید «مصطفی بدرالدین» معروف به «سید ذوالقار» آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به توصیف شخصیت مصطفی بدرالدین به عنوان یک فرمانده جهادی پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان با قدردانی از مجاهدان در جبهه‌های مقاومت برای جانبازان و زخمی‌های همه میادین نبرد حق علیه باطل، آرزوی صحت و سلامتی کرد.

نصرالله با اشاره به اینکه سوریه میدان حمایت و پشتیبانی اصلی از جبهه‌های مقاومت است، افزود: دشمنان تلاش زیادی کردند تا سوریه را در محور آمریکا قرار دهند یا در یک جنگ داخلی غرق کنند اما این کشور، با شکست توطئه‌های بین‌المللی همچنان در جایگاه گذشته است.

وی افزود: ما در هر نبردی از فرمانده شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید محمد رضا زاهدی و شهید حجازی را که در تمام عمر خود از ما حمایت و پشتیبانی کردند، یاد می‌کنیم.

امروزه، مسئله فلسطین به مساله اول در جهان تبدیل شده‌است

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: در ابتدای نبرد اعلام کردیم که از اهداف مقاومت، زنده کردن مسئله فلسطین، جلوگیری از فراموشی آن و همچنین یادآوری حقوق ملت این سرزمین است که امروزه، مسئله فلسطین به مسئله اول در جهان تبدیل شده است.

نصرالله همچنین گفت: در نتیجه پایداری رزمندگان مقاومت و مردان و زنان، مسائل مرتبط با فلسطین و همچنین شرایط و جایگاه دشمن صهیونیستی تا حد زیادی تغییر کرده است.

وی با اشاره به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های غرب در حمایت از آتش بس در غزه و نیز محکومیت رژیم صهیونیستی، گفت: تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی تحت عنوان حمایت از فلسطین از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی و مرحله پس از آن است.

«طوفان الاقصی» چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد

نصرالله تاکید کرد که «عملیات طوفان الاقصی، ضرورت برپایی کشور مستقل فلسطین را در افکار عمومی جهان زنده کرد.»

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: در حالی که قبل از عملیات طوفان الاقصی، حق فلسطینی‌ها در برپایی کشور مستقل خود به فراموشی سپرده شده بود، امروزه همه جهانیان از حق آن‌ها در این زمینه سخن می‌گویند.

نصرالله تصریح کرد: مهم‌ترین صحنه‌ای که بیانگر تصویر پیروزی مقاومت است، نشان دادن تصویر «یحیی سنوار» رهبر حماس در غزه توسط نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی، مقاومت و پایداری و خون‌های ریخته شده زنان و کودکان غزه، جنوب لبنان و سراسر منطقه، چهره واقعی (رژیم) اسرائیل را به جهانیان نشان داد.

نصرالله همچنین گفت: اگر بخواهیم نتایج رویارویی کنونی را ارزیابی کنیم، باید در واقعیت و صحنه میدان آن را مورد بررسی قرار دهیم نه فضای مجازی و براساس ادعاهای دشمن.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی درباره ناکامی و شکست از مقاومت اتفاق نظر دارند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ادعا می‌کند در فاصله یک قدمی پیروزی قرار دارد. این ادعای او، حتی مورد تمسخر متحدانش نیز قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: اسرائیل نه تنها در دستیابی به اهدافش ناکام بوده است، بلکه زیان‌های استراتژیک افزون‌تری به آن وارد شده است.

حتی کمک‌های نامحدود آمریکا هم مانع شکست اسرائیل نشد

نصرالله تصریح کرد که کمک‌های نامحدود آمریکا به رژیم صهیونیستی نیز نتوانست مانع شکست این رژیم در مقابل مقاومت شود.

وی افزود: اگر بخواهیم نتایج نبرد کنونی را ارزیابی کنیم باید به اخبار رسانه‌های دشمن، درباره ناکامی نتانیاهو و ارتش اشغالگر در برابر مقاومت توجه کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دستاورد واقعی آن است که رژیم اسرائیل از بازیابی تصویر بازدارندگی در مقابل مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و سوریه ناکام مانده است. همچنین یکی دیگر از دستاوردهای واقعی آن است که رژیم اشغالگر نمی‌تواند امنیت کشتی‌هایش را در مقابل موشک‌هایی که از فاصله هزاران کیلومتر شلیک می‌شوند، تأمین کند.

وی با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در آزادی اسرای خود حتی پس از گذشت هشت ماه تجاوز به غزه، خاطرنشان کرد: دشمن، نتوانسته است به هیچکدام از اهداف خود در غزه دست یابد و موشک‌های مقاومت، هنوز هم شهرک‌های اشغالگران را هدف قرار می‌دهند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: تصویر بازدارنده‌ای که از رژیم صهیونیستی وجود داشت به ویژه پس از عملیات (وعده صادق) از هم فرو پاشید و فرماندهان نظامی این رژیم از یک بحران در این زمینه خبر داده‌اند.

وی افزود که آنها بر این باورند نتانیاهو با اصرار بر ادامه جنگ، رژیم صهیونیستی را به مهلکه می‌کشاند.

هدف نتانیاهو از حمله به «رفح»، سرپوش گذاشتن بر شکست است

نصرالله افزود: صهیونیست‌ها، امروزه به فرسایش روزانه در جنگ غزه، جبهه‌های پشتیبان و اقتصاد این رژیم اذعان کرده‌اند. از طرف دیگر، رژیم اشغالگر نگران خروج از غزه است زیرا این امر، به منزله شکست آن رژیم تلقی می‌شود که فاجعه بزرگی برای آن به شمار می‌آید.

دبیرکل حزب الله با اشاره به سردرگمی سران رژیم صهیونیستی درباره وضعیت غزه، گفت: مقامات ارشد رژیم اشغالگر به بن بست رسیده‌اند و هیچ گونه تصوری درباره مرحله پس از پایان تجاوز به غزه ندارند. به همین دلیل در تلاش برای یافتن راهی برای پیروز نشان دادن خودشان هستند. از این رو، نخست وزیر این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست در تجاوز به غزه، در تلاش برای ورود به شهر رفح است.

نصرالله تاکید کرد: هیچکس نباید درباره سناریوهای روزهای اخیر از سوی آمریکا فریب بخورد و همگان بدانند که آمریکا پشتیبان رژیم اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: آنچه در سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری در جریان است، حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل و عدم تغییر مواضع واشنگتن در این باره را نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: موافقت حماس با پیشنهاد طرف‌های میانجی، نتانیاهو را غافلگیر کرد زیرا این امر، به معنی شکست او و پیروزی حماس بود.

نصرالله تأکید کرد: براساس ارزیابی ما، دشمن دو راه در پیش دارد: بازگشت به پیشنهاد طرف‌های میانجی که به معنی شکست است یا ادامه جنگ و نبرد فرسایشی.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: از جمله مهم‌ترین نتایج عملیات طوفان الاقصی، اطمینان این رژیم به عدم پیروزی و مطالبه استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم از سوی ۷۰ درصد صهیونیست‌هاست.

وی اعلام کرد: دستاورد دیگر عملیات (طوفان الاقصی) آن است که رژیم اشغالگر با وجود برخورداری از پشتیبانی غرب در زمینه آزادی اسرای خود یا پیروزی بر مقاومت، در این زمینه ناکام مانده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: جنگ کنونی، فارغ از هزینه‌هایش، یک نبرد تاریخی است که دستاوردهای واقعی و تاریخی را به ارمغان می‌آورد.

برای اطلاع از جبهه جنوب لبنان از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی سوال کنید

نصرالله با اشاره به حمایت حزب الله از مقاومت فلسطین با هدف تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوز به غزه، خاطر نشان کرد: حمایت جبهه لبنان، از نظر کمی و کیفی ادامه دارد و بر دشمن صهیونیستی تأثیر می‌گذارد. همچنین ارتباط آن با جبهه غزه، امری قطعی است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: برای اطلاع از آنچه در جبهه جنوب لبنان می‌گذرد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی سوال کنید.

نصرالله با اشاره به مطرح شدن مجدد موضوع آوارگان سوری در لبنان، گفت: درباره حل پرونده آوارگان سوری در لبنان، اتفاق نظر وجود دارد. نشست روز چهارشنبه پارلمان، فرصتی برای ارائه پیشنهادهای عملی برای پرونده آوارگان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: من شخصاً به دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رفتم و مسئولان آن کشور را به بازگشت آوارگان به منطقه قُصیر ترغیب کردم. اما انجمن‌هایی که بودجه آنها از طرف اروپا تأمین می‌شود از بازگشت آنها جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه لبنانی‌ها به جز برخی از انجمن‌ها، خواستار بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستند. بنابراین از طرف اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در این زمینه مانع تراشی صورت می‌گیرد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، چاره‌ای جز تماس با دولت سوریه وجود ندارد، گفت: باید یک هیأت به برخی از کشورها مانند آمریکا سفر و آنها را نسبت به بازگشت آوارگان سوری اقناع کند.

نصرالله همچنین گفت: در صورتی که تحریم‌های سوریه لغو شوند، این کشور قادر خواهد بود در چند سال به شرایط سابق بازگردد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید مسیر دریایی به روی آوارگان سوری که داوطلبانه خواستار مهاجرت به اروپا هستند، باز شود، افزود: در این صورت همه غرب و اروپا به لبنان خواهند آمد و به جای یک میلیارد دلار (کمک به آوارگان سوری در لبنان)، کمک هزینه ۲۰ میلیارد دلاری می‌پردازند.

نصرالله خاطرنشان کرد: زمانی که اختیار امور خودمان را در دست داشته و از عناصر قدرت برخوردار باشیم و برده نباشیم، در این صورت می‌توانیم شروطمان را به دشمن تحمیل کنیم.

نظر شما