شناسهٔ خبر: 66643184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نامگذاری مکانی در بیرجند به نام دکتر رفیعی

فرماندار بیرجند: تلاش می‌کنیم مکانی ارزشمند را به نام این ادیب دانا و مورخ توانا دکتر محمود رفیعی نامگذاری کنیم.

صاحب‌خبر -

نامگذاری مکانی در بیرجند به نام دکتر رفیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد درآیین تکریم ادیب بزرگ محمود رفیعی گفت: محمود رفیعی، نویسنده، مترجم و مورخ خراسان جنوبی است که با جمع آوری فرهنگ‌های پراکنده، شناسنامه‌ای برای استان فراهم کرد.

وی افزود:پیگیری خواهم کرد تا مکانی ارزشمند را به نام ادیب دانا و مورخ توانا دکتر محمود رفیعی نامگذاری شود.

محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم گفت: ایشان در راه زنده نگهداشتن فرهنگ این استان از جان و مال خود مایه گذاشته و نتیجه این از خودگذشتگی دیوان لامع، حکیم نزاری، سری و دیگران است.

رئیس انجمن کتابداری پزشکی ایران گفت: دکتر رفیعی نویسنده و مترجم آثار ارزشمندی در حوزه پزشکی هم هست و ایشان در مجامع علمی داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

حسین بیدختی گفت: وی با اهدای بیش از هزار و ۱۰۰ نسخه کتاب از کتابخانه شخصی خود به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک شایانی به این مجموعه کرده است.

دکتر محمود رفیعی گفت: پس از ۱۵ سال تحصیل در خارج از کشور، پس از بازگشت به ایران، تصمیم گرفتم برای حفظ آثار بزرگان این منطقه کاری کنم که نتیجه آن شده ۵۰ کتاب در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی و برای جمع آوری اینها رنج‌ها کشیده ام

دکتر رفیعی گفت: به دانشجویان توصیه می‌کنم در بالاترین حد از محیط دانشگاه استفاده کنید و دانش خود را بالا ببرید و فکر کردن را یاد بگیرید و از فکر خود در راه حل مشکلات و ایده‌های جدید استفاده کنید

نظر شما