شناسهٔ خبر: 66643078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرهنگ جوانبخت:

برخی تصادفات در محل عملیات های عمرانی رخ می دهد

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ایمنی در عملیات های عمرانی بسیار مهم است گفت: برخی تصادفات در محل عملیات های عمرانی رخ می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت، در خصوص تصادفات در حین انجام عملیات‌های عمرانی افزود: بحث تصادفات در حین اجرای عملیات‌های عمرانی در سطح معابر شهر تهران بسیار مهم است. ما در هفته‌های گذشته شاهد چندین تصادف در محل عملیات‌های عمرانی بودیم.

وی بیان داشت: این حوادث به دلیل این روی دادند که یا در این محل‌ها تراش روکش آسفالت در حال انجام بوده و یا اینکه ادوات این عملیات‌های عمرانی در سطح راه بوده‌اند که ایمن سازی های لازم در این خصوص انجام نشده بود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بحث مواد قانونی ۲۱۱ و ۲۱۲ آئین نامه به صراحت اشاره به این موضوع دارد که هر کس به هر شکلی قصد انجام عملیات‌های عمرانی را دارد و می‌خواهد بخشی از معبر را بسته و یا محدود نماید می‌بایست ضوابط و ایمنی خاصی را در این موارد رعایت کند و نه اینکه با گذاشتن چند بشکه بخواهد ایمن سازی انجام دهد. قرار دادن این بشکه‌ها به تنهایی و در شب تأمین کننده ایمنی دیگر رانندگان نیست.

سرهنگ جوانبخت افزود: تصادفی را شاهد بودیم که سواری پژو نتوانسته ادوات عملیات عمرانی را ببیند و با آنها برخورد داشته است. نقش چراغ‌های پرنور در فاصله ۱۵۰ متری یکی از آن دستورالعمل‌های خاص است که باید رعایت شود.

وی گفت: از تمام پیمانکارانی که در فضای دولتی و خصوصی و سازمان‌های دیگر که در سطح معابر اقدام به ترمیم و یا روکش آسفالت می‌کنند می‌خواهیم ضوابط اجرای عملیات‌های عمرانی را به دقت در سطح معابر شهری رعایت کنند چرا که کوچک‌ترین اشتباه و خرابی چراغ می‌تواند باعث عدم دید رانندگان شود و بالعکس سالم بودن و درست چیدن علائم و نور کافی جان رانندگان را در تاریکی هوا نجات می‌دهد.

نظر شما