شناسهٔ خبر: 66643052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر انتشارات سروش اعلام کرد؛

حضور سروش در نمایشگاه کتاب با ۷۳ عنوان جدید

مدیر انتشارات سروش گفت: من حدود یکسال و نیم است که عضو هیأت مدیر انتشارات سروش هستم بنابراین از جزئیات بخش محتوایی مطلع بودم. ما امسال از تمام امکانات در مسیر چاپ کتاب‌های جدید استفاده کردیم.

صاحب‌خبر -

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا گفت: من حدود یکسال و نیم است که عضو هیئت مدیر انتشارات سروش هستم و ۶ ماه است که مدیرعامل این انتشارات شده‌ام. بنابراین پیش‌تر از جزئیات بخش محتوایی مطلع بودم. وقتی مدیریت مجموعه را بر عهده گرفتم، از تمام امکانات در مسیر چاپ کتاب‌های جدید استفاده کردم. مجموعه کارهایی که از قبل در سال ۱۴۰۲ آماده کرده بودیم مثل مجموعه شکسپیر و نمایشنامه‌هایمان و مجموعه داستان‌های عامیانه روسی‌مان به سرعت آماده چاپ شد.

وی افزود: پیش از این کتاب‌هایی در انتشارات تا ۱۵ سال در مرحله پیش از چاپ نگه‌داشته شده است. علت عقب افتادن چاپ این کتاب‌ها گاهی تعویض مدیریت است. الان هم یک کتاب را به خاطر هزینه زیاد تولید متوقف کرده‌ایم. این کتاب به لحاظ اقتصادی فروش نمی‌کند و توجیه ندارد. ما پروسه تولید را در انتهای سال ۱۴۰۲ تقریباً به زیر دو ماه کاهش دادیم که بخشی از این دو ماه هم متعلق مرحله مجوز و فیپا است.

رحیمی ادامه داد: برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران ۷۳ عنوان کتاب جدید را به سرعت و در کمتر از دو ماه چاپ کردیم. برای مثال کتاب «امت اسلامی» نوشته حمید مولانا در کمتر از یک هفته به‌چاپ رسیده است. در کل ۱۰۰ نمایشنامه آماده چاپ داریم که حدود ۱۵ نمایشنامه برای نمایشگاه به چاپ رسیده است. چاپ این ۱۵ عنوان کمتر از دو هفته طول کشیده است. مرحله تولید این نمایشنامه‌ها به سرعت انجام شد و مجموعه کتاب‌های «بن مایه‌ها» حدود ۴ تا ۵ سال در مرحله پیش از چاپ مانده بود که به سرعت آماده شد. در بحث ترجمه هم ما کتاب‌های متعددی در دست داریم مثلاً مجموعه «المنت» دانشگاه کمبریج بسیار مهم است که من به یکی از اساتید دانشگاه شریف و گروه ترجمه‌اش سفارش ترجمه این اثر را داده‌ام که به زودی آماده می‌شود.

نظر شما