شناسهٔ خبر: 66642973 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سنگین‌‌ترین مرد جهان چگونه لاغر شد و روی پای خود ایستاد؟!

مردی که تا چندی پیش وزنی معادل چهار فیل کوچک داشت، امروز از تحولی شگرف در زندگی خود سخن می‌گوید.

صاحب‌خبر -
چاق‌ترین مرد جهان چگونه لاغر شد و روی پای خود ایستاد؟!
کد خبر: 658432
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۷:۰۰:۲۲

مردی که تا چندی پیش وزنی معادل چهار فیل کوچک داشت، امروز از تحولی شگرف در زندگی خود سخن می‌گوید.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه سان خبر داد: خوان پدرو فرانکو که روزگاری با ۵۰۰ کیلوگرم چاق‌‌ترین مرد جهان محسوب می‌شد، بعد از آنکه تا آستانه مرگ پیش رفت امروز با تجربه جدیدی زندگی می‌کند.

این مرد ۴۰ ساله با سخت‌کوشی خاصی وزن‌های اضافی خود را از دست داد تا از مشکلی که از زمان کودکی با آن مواجه بود، به تدریج رهایی پیدا کند.

او که در سن ۳۲ سالگی به دلیل وزن زیادش دیگر نتوانست از تختخواب خارج شود و اطرافیانش مجبور به استفاده پوشک برای او شده بودند، در آن زمان به کتاب رکوردهای گینس گفته بود: بدنم راه خود را می‌رود بدون آنکه من کنترلی روی آن داشته باشم، رژیم‌های غذایی مختلفی را امتحان کرده‌ام اما هیچ‌کدام از آنها موفقیتی نداشته و من کلاً ناامید شده‌ام.

بعد از آن بودکه یک جراح درمان چاقی در مکزیک به کمک او آمد تا او به آرزویش یعنی ایستادن مجدد روی پا برسد.

در زمان بستری شدن در بیمارستان مشخص شد او به بیماری دیابت نوع دو، اختلالات تیروئید، فشار خون و وجود مایعات در ریه مبتلاست.

اما در بیمارستان به رسانه‌ها گفت: مهم‌‌ترین چیز برای من آن است که بتوانم روی پای خودم بایستم، من شش سال است که از خانه خارج نشده‌ام و حتی نتوانستم روی پایم بایستم.

به نوشته این رسانه، خوان بعد از چند عمل جراحی فقط طی سه سال گذشته ۳۳۰ کیلوگرم از وزن خود را به شکل غیرقابل باوری کم کرده است و در سال ۲۰۲۳ وزنش به حدود ۲۶۰ کیلوگرم رسید.

او در این رابطه گفت: صرف اینکه بتوانم دستانم را بلند کنم، هر روز از رختخواب خارج شوم، برای خودم یک لیوان آب بریزم و به دستشویی بروم به من احساس راحتی می‌دهد، اینکه بتوانم به خودم متکی باشم یک احساس عالی است.

 

نظر شما